Ciutadans presenta tres esmenes als pressupostos de la Generalitat relacionades amb Lloret de Mar.
El portaveu provincial i diputat de Ciutadans per Girona al Parlament, Jean Castel, assenyala que una de les demandes fa referència a l’àmbit educatiu. La formació taronja demana finançament per a les obres de construcció d’un nou institut a la vila.
Les altres dues són en matèria de sanitat. El partit vol que es garanteixin els recursos necessaris per executar l’adequació i l’actualització del material del CAP de Lloret. A més, també demana la creació d’un fons per disminuir la llista d’espera de l’atenció primària del mateix centre. Aquest fons haurà d’incorporar un pla de mesures per estabilitzar plantilles i substituir baixes i jubilacions, garantint una millora de la pressió assistencial.
Ciutadans ha presentat un total de 1.200 esmenes als pressupostos de la Generalitat per reconduir 900 milions d’euros. D’aquestes, 80 afecten 14 municipis de la província de Girona.
A banda de les tres relacionades amb Lloret, també n’hi ha cinc per a Blanes i sis per a Tossa. A Blanes, les esmenes fan referència a l’hospital comarcal i al CAP, mentre que a Tossa es demanen millores al CAP i més recursos pels Mossos d’Esquadra i els Bombers.
Aquest dijous es debatran les esmenes a la Comissió d’Economia del Parlament de Catalunya i la setmana que ve està prevista la celebració del ple.