Els nens passen moltes hores davant de l'ordinador, i també inclinats a sobre del pupitre de l'escola. Sovint agafen vicis pel que fa a la postura, cosa que els porta a patir malformacions en els ossos. Quan són petits, no ho noten. Però de grans poden tenir dolor crònic d'esquena, i en molts casos no en saben l'origen.
Per a prevenir aquest problema i donar eines als pares per a corregir les males postures dels fills, avui es duu a terme una xerrada a Lloret de Mar. L'organitza l'associació de dones l'Aurora. Una membre, Conxa Alférez, exposa que les actituds posturals que cal evitar són “estar moltes hores amb els colzes a la taula, igual que les cervicals… la canalla es repenja i acaben per malformar la columna o una vèrtebra”.
Es tracta d'un taller preventiu, que s'adreça a pares de família, per tal que estiguin alerta i detectin, a casa, si els seus fills duen a terme males postures quan estan asseguts davant l'ordinador o fent deures.
La idea prové de la mateixa entitat Aurora. Va ser arran d'una conversa amb la ponent d'avui, Katiane Vilan, que és fisioterapeuta i acupuntora. “A la seva consulta, hi van persones que tenen dolors posturals de quan eren petits”, assenyala.
Els adults que pateixen aquest tipus de dolor crònic, sovint a l'esquena, ho passen força malament. Una de les vies és fer-se massatges o prendre calmants, ja que no hi ha cap operació que solucioni aquest mal.
En qualsevol cas, no està de més tenir a l'abast tota aquesta informació, que permet conèixer l'origen del dolor i prevenir els petits dels problemes osteoarticulars. La xerrada-taller és aquest vespre, a partir de les 20 h, al centre cívic del Rieral.
