Crespo nega que la sanitat pública traspassés diners a la seva empresa

L'exalcalde de Lloret de Mar i diputat de CiU al Parlament Xavier Crespo assegura que la sanitat pública no va traspassar ni un sol euro a la seva empresa privada de salut, Centres Mèdics Selva Maresme. És l'argument que va utilitzar Crespo ahir durant la seva compareixença al Parlament en la comissió d'investigació sobre la […]

L'exalcalde de Lloret de Mar i diputat de CiU al Parlament Xavier Crespo assegura que la sanitat pública no va traspassar ni un sol euro a la seva empresa privada de salut, Centres Mèdics Selva Maresme. És l'argument que va utilitzar Crespo ahir durant la seva compareixença al Parlament en la comissió d'investigació sobre la gestió sanitària, segons ACN.

 

Recordem que un informe provisional -no aprovat oficialment per la Sindicatura de Comptes- apuntava que Xavier Crespo s'havia enriquit venent la seva empresa privada al consorci públic Corporació Salut del Maresme i la Selva. En la compareixença d’ahir, però, l’exalcalde de Lloret va recordar que el Tribunal de Comptes espanyol el va absoldre el 2010.

 

L'any 2000 la Corporació Salut del Maresme i la Selva va adquirir l'empresa de Xavier Crespo i la seva dona, i la va convertir en una filial privada d'un consorci públic, amb Crespo al capdavant. Mentre alguns partits polítics consideren que el diputat dirigia una empresa pública, ell ho nega de manera rotunda i assegura que va signar un contracte privat. En aquest sentit, recorda que tant a ell com a tots els treballadors de Centres Mèdics Selva Maresme se'ls aplicava el conveni laboral de la sanitat privada.

 

L'empresa de Crespo estava especialitzada en traumatologia i en l'atenció mèdica a turistes estrangers. Aquest últim aspecte era un dels punts dèbils dels hospitals de Calella i Blanes, que tenien pèrdues. Precisament, sobre la conveniència que un consorci públic adquirís una empresa privada, Crespo diu que la sanitat pública es va beneficiar de l'acord perquè van obtenir ingressos extra amb els turistes estrangers, deu anys abans que ho fessin alguns grans hospitals públics de Barcelona. Tot i així, admet que la part dedicada a la medicina estètica va generar pèrdues.

 

Per la seva banda, però, el diputat d'ICV-EUiA Marc Vidal, va assenyalar que l'empresa va tenir pèrdues tots els anys excepte un, quan va guanyar 5.000 euros.

 

A la compareixença, Xavier Crespo va opinar que si ell no fos polític no se l'hagués investigat durant tants anys.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.