Daniela Guillén, subcampiona del món de motocròs amb només 17 anys

La lloretenca és la pilot més jove en aconseguir aquesta fita i la primera espanyola de la història.

Daniela Guillén, a Turquia (Juan Pablo Acevedo)
Daniela Guillén
Daniela Guillén, subcampiona del món de motocròs amb només 17 anys
00:00

Daniela Guillén, amb només 17 anys, s’ha convertit aquest cap de setmana en la pilot més jove en ser subcampiona d’un Campionat del Món de Motocròs i, també, en la primera espanyola de la història en aconseguir aquesta fita. La lloretenca ha disputat aquest cap de setmana l’última prova del Mundial.

Tot i que no ha pogut aconseguir el títol, la temporada ha suposat un any ple d’èxits i d’un nivell molt destacat per a Daniela Guillén. La pilot arribava a Turquia amb opcions matemàtiques de ser campiona, però no ho tenia fàcil, ja que la guanyadora final, la neozelandesa Courtney Duncan, va obtenir els punts necessaris per assegurar-se aquest títol mundial.

Daniela Guillén amb el seu equip (Juan Pablo Acevedo)
Daniela Guillén amb el seu equip (Juan Pablo Acevedo)

L’inici de la cursa va ser complicat per la lloretenca, amb una caiguda. L’esportista reconeix que va ser «un infern» de carrera, però va aconseguir refer-se i acabar en el vuitè lloc, que li ha permès ser subcampiona. Les valoracions no poden ser més que positives.

“Sabíem que era difícil, al final no ha pogut ser, però segona del món es diu fàcil, però costa i estic molt contenta”

Daniela Guillén
Daniela Guillén recollint la medalla (Juan Pablo Acevedo)
Daniela Guillén recollint la medalla (Juan Pablo Acevedo)

Pel que fa al global de la temporada, la valoració també és positiva i espera tornar amb més força l’any que ve, gràcies a tota l’experiència acumulada.

“L’experiència ajuda molt i crec que me n’ha faltat, però hem après moltíssim i per a l’any que ve ja anem molt millor i crec que podrem estar altre cop lluitant pel títol”

Daniela Guillén

Finalment, la jove pilot ha acabat la temporada en segon lloc, amb 240 punts, a 30 de distància de Duncan i 10 per sobre de la tercera classificada, la belga Lotte Van Drunen.

Com diem, tot i no aconseguir el campionat, Daniela Guillén ha assolit una fita històrica, en una temporada en què ha posat contra les cordes a pilots de gran reconeixement i experiència internacional. En total, el Mundial de Motocross ha comptat amb sis curses. L’última s’ha disputat aquest cap de setmana, a Turquia.

La copa AFIA, que reuneix futbolistes majors de 55 anys, arriba al seu final

L'esdeveniment esportiu ha reunit un total de 800 persones i 25 delegacions provinents del Brasil, Estats Units i Alemanya.

Daniela Guillén, capitana d’Europa als FIM Intercontinental Games 2026

La lloretenca està molt orgullosa de la convocatòria i assegura que l'objectiu serà sobretot gaudir i promoure el motocròs.

Miguel Molina guanya les 6 hores de COTA del Mundial de Resistència

La prova s'ha disputat aquest cap de setmana al circuit de Las Américas, als EUA.

El Memorial Felipe Cerro dona el tret de sortida a una nova temporada del Bàsquet Lloret

El torneig reunirà aquest cap de setmana 16 equips al pavelló del Molí i servirà per començar a agafar rodatge abans de la nova temporada.