Detingut un home a Lloret, acusat d’explotació sexual infantil per internet

L’arrest forma part d’una macrooperació europea amb 166 arrestats a 12 països i prop de 600.000 arxius digitals intervinguts.

Imatge d'arxiu de la Guàrdia Civil (InnoTest)

Detingut un home a Lloret de Mar, acusat d’un delicte d’explotació sexual infantil a través d’internet. Segons publica el Diari de Girona, l’arrest forma part d’una macrooperació europea amb 166 arrestats a 12 països i prop de 600.000 arxius digitals intervinguts per tenir contingut relacionat amb abusos sexuals a menors.

L’operació, batejada com a Fever, l’han impulsada Europol i la Policia de Polònia. A Espanya, la Guàrdia Civil ha arrestat deu persones i ha practicat onze escorcolls domiciliaris en diverses províncies, entre elles Girona, on la detenció, com diem, s’ha fet a Lloret de Mar. També hi ha hagut actuacions a Pontevedra, Guipúscoa, Jaén, Màlaga, Barcelona, Las Palmas i Còrdova.

Segons ha informat el cos, s’ha intervingut una gran quantitat de material digital amb contingut il·lícit, i s’ha identificat els presumptes autors de delictes greus com la possessió, producció i distribució de material d’abús sexual infantil, així com agressions sexuals a menors.

La investigació a Espanya ha estat liderada pels equips EMUME (Especialitzats en dones i menors) de la Unitat Tècnica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil, amb el suport de les unitats territorials. L’actuació forma part d’una estratègia de llarg recorregut per eradicar la violència sexual contra la infància a través dels canals digitals.

Una persona encaputxada atraca amb una arma de foc la gasolinera Repsol del Rieral

Els Mossos d'Esquadra tenen una investigació oberta per identificar l'assaltant, que va marxar del lloc a peu.

Dues mascotes moren en l’incendi a un habitatge de Lloret de Mar

Un testimoni va alertar als Bombers de la sortida de fum negre d'un balcó

L’home de Lloret trobat en un contenidor va ser assassinat a trets

Era Mohamad Jawara i el seu cos va ser localitzat el passat 31 de juliol en una zona de contenidors, a la urbanització Lloret Blau.

Mor una turista menor d’edat en precipitar-se des d’un hotel de Lloret

Els Mossos d’Esquadra han avançat que no hi ha indicis de criminalitat ni es tracta d’un cas de l’anomenat balconing i  han obert una investigació per esclarir els fets.