Donar veu als afectats per les lesions medul·lars i cerebrals adquirides

Sensibilitzar sobre les lesions medul·lars i cerebrals adquirides. Les malalties a les que es dedica enguany la Marató de TV3. Amb aquest objectiu es programa avui una xerrada a Lloret.  El ponent és el psicòleg Enric Font, que ha explicat com són aquests malalties. La persona neix sana, però, a causa normalment d'un accident, pateix […]

Sensibilitzar sobre les lesions medul·lars i cerebrals adquirides. Les malalties a les que es dedica enguany la Marató de TV3. Amb aquest objectiu es programa avui una xerrada a Lloret.

 

El ponent és el psicòleg Enric Font, que ha explicat com són aquests malalties. La persona neix sana, però, a causa normalment d'un accident, pateix una lesió a la medul·la espinal o al cervell que li canvia la vida. Hi ha afectats que queden en cadira de rodes, altres tetraplègics, etc. Hi ha molts nivells d'afectacions.

 

Afegeix que la majoria d'aquest tipus de lesions les provoquen accidents, que poden ser de trànsit, laborals, esportius o domèstics. En menor mesura, les causen tumors o infeccions.

 

Enric Font assegura que, per desgràcia, són malalties més comunes del que sembla. “Tot i ser prudent, tots podem patir un accident que ens canviï dràsticament en pocs segons”, diu.

 

Per tal de fer visible aquesta malaltia i donar veu als afectats, que solen quedar-se a casa, s'organitzen xerrades com la d'aquest vespre. Enric Font passarà un vídeo on els malalts explicaran la seva vida a partir de les lesions medul·lars i cerebrals adquirides. “El seu testimoni és molt important”, defensa.

 

La Marató d'enguany dedica els seus esforços a recaptar diners per a les lesions medul·lars i cerebrals adquirides. Segons els experts, s'ha avançat en investigació però queden anys per arribar a regenerar els teixits i connectar les cèl·lules que queden malmeses.

 

Els recomanem especialment aquesta xerrada. La cita amb Enric Font és avui, a les 20:15 h, a l'Ajuntament.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.