Dos empresaris lloretencs detinguts a l’operació Manga

Dos empresaris de Lloret han estat detinguts en el marc de l'operació Manga, en què també s'ha detingut el president del consell comarcal de la Selva, Robert Fauria, que també és alcalde de Sant Hilari, i un tècnic del consell. Tots quatre podrien estar vinculats a una trama de suborns entre polítics i empresaris per […]

Dos empresaris de Lloret han estat detinguts en el marc de l'operació Manga, en què també s'ha detingut el president del consell comarcal de la Selva, Robert Fauria, que també és alcalde de Sant Hilari, i un tècnic del consell. Tots quatre podrien estar vinculats a una trama de suborns entre polítics i empresaris per a l'adjudicació de serveis públics.

 

La investigació, que s'ha batejat amb el nom d'Operació Manga, ve de Galícia i forma part d'una altra operació, anomenada Pokémon. La instrueix la titular del jutjat d'instrucció número 1 de Lugo, Pilar de Lara, una jutge molt mediàtica, que ha ordenat registres fins i tot en dependències de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional i ha imputat, entre altres, dos alcaldes gallecs un mes abans de les eleccions de l'autonomia. Davant d'ella, a Lugo, és previst que declarin avui els quatre detinguts de la Selva.

 

Tot plegat es va fer públic ahir dijous, quan els agents de vigilància duanera van presentar-se a quatre dependències d'institucions públiques i van iniciar escorcolls per recollir tots els documents necessaris per a la investigació. En concret, van entrat al consell comarcal de la Selva, a l'Ajuntament de Sant Hilari, a oficines del Patronat de Turisme Costa Brava i a la seu de Xaloc, l'organisme recaptador d'impostos de la Diputació de Girona. Els agents també van revisar les dependències de l'empresa GRS i el domicili dels dos empresaris detinguts, a Lloret de Mar.

 

Els escorcolls es van allargar més de deu hores i l'últim va acabar al voltant de les set de la tarda. Pel que fa al Consell Comarcal i a l'Ajuntament de Sant Hilari, els agents buscaven tots els contractes entre aquests organismes i l'empresa lloretenca GRS, que s'encarrega d'assessorar i recaptar impostos de l'adminsitració local. Una empresa que el consell comarcal va contractar a través d'un concurs públic el 2010. Els dos socis han estat detinguts.

 

El vicepresident del consell comarcal, Jordi Orobitg, ha explicat: “El que s’estaria qüestionant és l’adjudicació d’aquests serveis a aquesta empresa i el fet que tingui vinculació amb la investigació que es fa a Lugo és perquè, pel que he tingut coneixement, aquesta empresa estava intentant implantar-se a Galícia i entenc que seguint fils s’ha arribat fins aquest punt”.

 

Els treballadors, aïllats durant tot el matí 

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.