Donar més visibilitat a l’esport femení des dels mitjans de comunicació, educar en la igualtat des de casa i les escoles, trencar estereotips o canviar la visió que tenen alguns pares pel que fa a diverses modalitats esportives. Són algunes de les mesures que cal adoptar perquè l’esport femení pugui créixer i tenir cada vegada més rellevància a la societat.
Aquestes són les conclusions a les quals s’han arribat aquest dilluns, en la tertúlia especial que ha fet Nova Ràdio Lloret, en el programa Lloret Esportiu, dedicat al Dia Internacional de la Dona, que es va commemorar el passat diumenge, 8 de març.

Una de les participants ha estat la regidora d’Esports i d’Igualtat, Ana García-Castany, considera que és molt important el treball des dels mitjans de comunicació i les institucions per millorar la situació de l’esport femení.
Qui també ha participat en la tertúlia és Angelina Bonet, vicepresidenta del Club de Futbol Lloret. Segons ella, els familiars han d’ajudar a trencar estereotips perquè les nenes puguin escollir l’esport que més els agrada, amb independència que sigui una modalitat practicada majoritàriament per homes.
Un exemple positiu d’aquest fet és el que exposa Paula Barranco, jugadora de l’equip femení del Club Hoquei Lloret. Des de ben petita, va decidir jugar a hoquei tot i ser l’única nena de l’equip.
Un dels temes que també s’han tractat a la tertúlia són les opcions reals que tenen les nenes per practicar esport. Actualment, a Lloret de Mar hi ha una oferta variada per a noies, però hi ha entitats sense seccions femenines. És el cas dels tres clubs de futbol que competeixen en lligues federades.
En aquest sentit, des del Club de Futbol Lloret s’ha iniciat un nou projecte per poder crear un equip femení. De moment, cada dimecres organitzen entrenaments oberts a totes les noies de primària i secundària de la vila.
Alba Gràcia, actualment jugadora del Club Voleibol Lloret, explica que es va trobar amb moltes dificultats quan era petita per poder practicar el futbol, ja que no hi havia opcions per a nenes petites.
Lloret de Mar compta amb una gran varietat d’entitats i associacions esportives amb la participació de noies, tant a nivell individual com col·lectiu. Tot i que la majoria competeixen de manera amateur, també hi ha diversos casos en què noies que han practicat esport a la vila han pogut arribar a l’elit com, per exemple, l’atleta Eva Arias, la patinadora Clàudia Terrades o l’àrbitre d’hoquei Tània Pardo.