El nou reglament de Lloret permetrà la participació directa de veïns i entitats als plens

Aquesta és una de les novetats del Reglament Orgànic Municipal (ROM), aprovat aquest dilluns al ple de l’Ajuntament.

La sala de plens, situada a la primera planta de l'Ajuntament.
Jordi Sais, Jordi Hernández, Jordi Orobitg, Miguel Gracia, Francisco Pastor, Lluïsa Baltrons, Lara Torres
El nou reglament de Lloret permetrà la participació directa de veïns i entitats als plens
00:00

Els ciutadans i les entitats podran participar directament dels plens, presentant precs i preguntes, o bé mocions. Aquesta és una de les novetats del Reglament Orgànic Municipal, aprovat aquest dilluns al ple de l’Ajuntament de Lloret de Mar. Conegut com a ROM, el nou reglament incorpora altres canvis importants: la convocatòria d’un ple anual sobre l’estat del municipi, com s’han de convocar les consultes populars i regula òrgans del consistori com les juntes de govern local o els mateixos plens.

El nou Reglament Orgànic és un dels punts destacats de la sessió d’aquest dilluns, on s’ha aprovat per 16 vots a favor i les abstencions de Ciutadans i PSC. Els grups que hi estan a favor destaquen el consens amb què s’ha elaborat el document i que fomenta la participació ciutadana. Mentre que els que hi estan en contra retreuen que li falten les al·legacions del període d’exposició pública i que hi ha demandes que no han estat ateses. Tots han estat d’acord, però, en què era un reclam històric a Lloret.

El ple del mes de gener del 2020.

Jordi Sais (Junts per Lloret) en destaca «la participació directa al ple de veïns i entitats». Jordi Hernández (Cs) assenyala que «no és encara una aprovació definitiva, el text ha millorat però encara falta més flexibilització».

Jordi Orobitg (ERC) assegura que el ROM «a qui més beneficia és a l’oposició o a la participació ciutadana, volem que tothom se’l senti seu». Miguel Gracia (Lloret en Comú) es mostra content perquè «per fi, després de molts anys, tenim un reglament en què hi hem participat activament».

Francisco Pastor (PSC) es queixa que hi ha demandes «no ateses per part de l’equip de govern, que ha negociat a mitges». Lluïsa Baltrons (Força Lloret) valora que «els veïns podran fer precs i preguntes als plens, i les associacions podran dir la seva». Lara Torres (portaveu dels regidors no adscrits) conclou que «han sigut mesos de negociacions, és un bon ROM, consensuat, que obre la porta a formes de participació».

Ple telemàtic octubre 2020
Un moment del ple d’aquest dilluns (NRLL)

El Reglament Orgànic Municipal s’ha aprovat inicialment en el plenari d’aquest dilluns. El document servirà per regular el funcionament i l’organització dels diferents òrgans municipals, entre els quals hi ha el propi ple. Es tracta d’una demanda històrica dels diferents grups municipals, atès que fins ara l’Ajuntament es regia per una norma genèrica, el Reglament d’Organització i Funcionament (ROF) de les entitats locals.

Segons fonts municipals, el ROM entra ara en el període d’exposició pública per a les al·legacions. Un cop valorades en un plenari, el reglament entrarà en vigor durant els primers mesos del 2021.

Lloret té més de 16.000 residents estrangers, el 38% de la població

La xifra absoluta creix respecte a l'any 2023, però el pes de la població estrangera es redueix.

L’Ajuntament estrena una nova Agenda d’Activitats virtual

El nou portal permet consultar de manera més àgil la programació del municipi i està disponible en quatre idiomes.

SOS Costa Brava i Aturem la C-32 demanen retirar el projecte de la prolongació de l’autopista

Ambdues plataformes consideren inconcebible que el Departament de Territori continuï impulsant el projecte.

Lloret acull més d’una vintena de rodatges durant el primer semestre de 2026

El Mundo Era Nuestro i l'episodi del Pla Seqüència amb Nina i Jordi Basté, són alguns dels projectes més destacats.