El Teatre comença l’any recuperant dues obres posposades per la pandèmia

Aquest mes de gener es completa amb un espectacle sobre refugiats, amb la Plataforma per la Pau.

'Alhayat o la suma dels dies’, l'espectacle sobre refugiats previst el 29 de gener al Teatre de Lloret.
Amaranta Gibert
El Teatre comença l’any recuperant dues obres posposades per la pandèmia
00:00

El Teatre de Lloret de Mar inicia aquest 2022 recuperant un parell d’obres posposades per la pandèmia i amb un espectacle sobre els refugiats, amb motiu del dia escolar de la no violència i la pau.

Tot plegat serà durant aquest mes de gener. Amaranta Gibert, directora de l’equipament municipal, subratlla que se segueix “el criteri de reprogramar i no anul·lar”, un gest que agraeixen les companyies de teatre.

Cartell de l'obra 'La noia de la foto i altres històries'.
Cartell de l’obra ‘La noia de la foto i altres històries’.

La primera obra d’aquest any arriba la setmana que ve, en concret, el 21 de gener. Es tracta de ‘La noia de la foto i altres històries’, de l’Aula de Teatre d’Adults de Lloret. Formada per contes, narracions, monòlegs i diàlegs on es retraten situacions quotidianes, a través de l’univers personal de l’Anna Peña.

‘La noia de la foto i altres històries’ arriba el proper 21 de gener, a partir de les 8 del vespre, al Teatre. El preu de les entrades és de 7 euros.

L’endemà, 22 de gener, és el torn de ‘Classe’, una obra que planteja si a l’escola és a on defineix el futur d’una societat. Una pregunta que plana a partir de l’argument següent.

Es troben tres adults, una mare, un pare i un mestre, en una aula plena de cadires petites per parlar del futur d’un alumne de 9 anys perquè té dificultats per aprendre. Però al Brian i a la Donna, que s’acaben de separar, no els ha agradat mai l’escola, ni els professors.

A ‘Classe’ assistirem a una reunió explosiva on afloraran diferències de classe, culturals, d’opinió, vitals i emocionals, que canviarà per sempre el futur dels tres personatges que no es posaran d’acord, encara que tots volen el millor pel nen.

L’obra és un retrat de la realitat ple de preguntes sense resposta fet amb humor i tendresa, però que també vol ser un joc amb tres personatges encantadorament comuns, intel·ligents, deliciosos, carregats de raons, d’amor i desamor.

‘Classe’ és un espectacle dirigit per Pau Carrió, amb Pau Roca, Pol López i Carlota Olcina en escena. Els tindrem al Teatre de Lloret el proper 22 de gener.

La setmana següent, el dia 29, s’hi representarà ‘Alhayat o la suma dels dies’, un espectacle premiat que es representa amb català, anglès i àrab. Programat amb motiu del dia escolar de la pau, parla sobre la política migratòria europea i la dicomotia entre acollida i dissuasió.

L’obra, que compta amb l’actriu Georgina Latre, a qui acompanyen Manar Taljo i Moha Amazian, comptarà amb un debat en acabar amb la Plataforma per la Pau.

Cartell de la campanya 'Regala teatre'.
Cartell de la campanya ‘Regala teatre’.

A banda d’aquestes obres, el teatre ha finalitzat la campanya de Nadal i Reis amb més de 250 entrades venudes per al primer semestre del 2022. L’obra amb més demanda, de moment, és ‘Final de partida’ amb Jordi Bosch i Jordi Boixaderas.

Tapeo Sound System donarà el tret de sortida a la jornada de concerts de la Setmana de la Mobilitat

L'espectacle, obert a tothom, serà aquest divendres a les vuit del vespre al Passeig Marítim.

La 26a trobada de puntaires obrirà la jornada de l’11 de setembre

L'activitat serà de deu del matí a una del migdiada al passeig Verdaguer.

Lloret de Mar celebra la Diada amb un tastet de cultura i una ofrena floral

La plaça de la Vila acollirà una plantada de gegants, un pilar i cançons populars entre d'altres.

Tot a punt per la 13a Marxa de Torxes

El recorregut, que començarà aquesta nit a les nou del vespre i sortirà des de la Dona Marinera, estrena enguany nou itinerari.