El Xino Xano compleix 33 anys i, com sempre, ho celebra amb un dinar multitudinari. Serà aquest diumenge -l'últim del mes de gener- en el restaurant El Trull.
L'àpat, que es complementarà amb un ball i sortejos de regals, comptarà amb unes 200 persones, segons els càlculs de la penya. Hi assistiran membres del Xino Xano, les seves famílies, simpatitzants que participen de les activitats i també alguns veïns que només assisteixen, un cop a l'any, al dinar d'aniversari.
Plegats celebraran que el Xino Xano -entitat que vetlla pel manteniment de les tradicions i arrels lloretenques- gaudeix d'una gran acceptació popular. El balanç és positiu, quan fa 33 anys que organitza les concorregudes Marxa de les Platges, la de les Ermites, la tirada a l'art o la Fira dels Sants Metges, entre moltes altres propostes.
Miquel Joancomartí, membre de la penya, assenyala que “de mica en mica s’ha anat fent gran, amb més acollida i més activitats, considerem que hem anat triomfant dia a dia”. A més de comptar amb l'imprescindible suport popular, el Xino Xano treballa per a trobar noves generacions de joves que garanteixin la continuïtat de la penya. “El relleu és lent, però veiem que hi ha gent amb ganes”, diu Joancomartí, que conclou que “tenim Xino Xano per estona”.
Les persones interessades en assistir al dinar d'aniversari del Xino Xano tenen temps fins aquest divendres. L'àpat val 45 euros. Per a comprar el tiquet han d'anar a la sabateria JNK, situada al carrer Sant Pere.
La celebració és el proper diumenge, 29 de gener, a partir de les 14 h, en el restaurant El Trull.
