Els alumnes de l’Institut-Escola recullen 500 euros amb mascaretes solidàries

Els diners els faran arribar a una entitat sense ànim de lucre de Barcelona, la PID Fundation, que ajuda els anomenats infants ‘bombolla’, que pateixen malalties immunodeficients.

Jimena Somalo, Olga Ballesteros, Agatha Barbera, Noa Castillo
Els alumnes de l’Institut-Escola recullen 500 euros amb mascaretes solidàries
00:00

Els alumnes de l’Institut-Escola de Lloret, situat a Fenals, han recollit 500 euros, venent mascaretes solidàries. Els diners els faran arribar a una entitat sense ànim de lucre de Barcelona, la PID Foundation, que ajuda els anomenats infants ‘bombolla’, que pateixen malalties immunodeficients.

Una de les alumnes de 3r de la ESO, Jimena Somalo, explica que «dins l’assignatura de Servei Comunitari, hem triat ajudar la PID Foundation».

mascaretes nylstar pid institut escola 2
Les alumnes, explicant la seva experiència a la ràdio.

La iniciativa va començar el mes de gener, quan la fàbrica Nylstar de Blanes els va lliurar gratuïtament les mascaretes, per tal que els hi donessin un ús benèfic, tal i com recorda l’alumna Olga Ballesteros.

L’alumna Agatha Barberà exposa que per vendre les mascaretes van fer parades i van fer-ne difusió a través de les xarxes socials, especialment a Instagram. La Noa Castillo, que també cursa 3r de la ESO, assenyala que hi ha molts famosos que col·laboren amb aquesta fundació.

Els 500 euros que han reunit els alumnes de l’Institut-Escola seran enviats a la Barcelona PID Fundation. Treballa sense ànim de lucre per donar atenció pediàtrica a infants amb immunodeficiències primàries. Se’ls coneix com a nens i nenes ‘bombolla’, perquè han d’estar molt protegits de possibles infeccions i contagis.

Lloret tindrà, finalment, una aula d’acollida intensiva per a l’alumnat nouvingut

PEDAL celebra la notícia, malgrat que encara no sap quan podrà començar a funcionar.

23 alumnes de secundària podrien beneficiar-se d’una aula d’acollida intensiva, que Educació no ha posat en marxa

Des de PEDAL reclamen que el recurs es torni a posar en funcionament de manera immediata, a causa de l'alt nombre d'alumnes que el necessitarien.

Lloret destinarà 800.000 euros a millorar la climatització dels seus centres educatius públics

La proposta de Sumem Lloret s'ha aprovat al ple per unanimitat i preveu actuacions com millorar l'aïllament tèrmic o substituir portes i finestres, entre d'altres.

Lloret tindrà una nova llar d’infants municipal, que s’ubicarà a Fenals

Serà la tercera llar d’infants municipal de Lloret i la previsió és que els treballs comencin en breu.