Els delictes a Lloret de Mar cauen un 10% a l’estiu, excepte el tràfic de drogues

L'Ajuntament valora positivament l'efectivitat dels cossos policials i la percepció de seguretat de la destinació.

La unitat canina de la Policia Local ajuda a localitzar drogues al carrer.
Adrià Lamelas
Els delictes a Lloret de Mar cauen un 10% a l’estiu, excepte el tràfic de drogues
00:00

La temporada d’estiu ha tancat a Lloret de Mar amb una reducció global de la criminalitat del 10% en comparació amb el 2024, segons dades del Ministeri d’Interior. Cauen tots els delictes -com els robatoris amb força o les baralles al carrer- excepte el tràfic de drogues, estafes informàtiques i homicidis consumats.

Adrià Lamelas, alcalde de Lloret, valora que les dades «són positives, estem parlant dels mesos de més afluència turística, contents també per la coordinació entre els diferents cossos policials». Sobre l’augment del tràfic de drogues en un 26%, Lamelas assenyala que «a més pressió policial, més detecció de delictes com aquests que no volem a Lloret».

operatiu conjunt policia local i guardia civil
Un dels operatius conjunts entre Policia Local i Guàrdia Civil.

Aquest estiu els delictes contra la llibertat sexual han baixat un 19%, els delictes greus i menys greus de lesions —incloent una menor incidència de baralles a la via pública— s’han reduït un 30%, els robatoris amb força a domicilis han caigut un 33% i els furts han experimentat una reducció significativa del 44%.

Minut de silenci (Ajuntament de Lloret de Mar)
Minut de silenci fet a la plaça de la Vila, per la dona morta a principis de setembre.

Tot i les dades positives, hi ha hagut un homicidi -un més que a l’estiu del 2024- en què una dona va morir a mans presumptament d’un home en un apartament turístic, el qual va ser detingut. Va ser a principis de setembre i aquest cas de violència masclista va commocionar la població.

alcalde Lamelas i Cesar cap de la policia local
L’alcalde Lamelas i el cap de la policia local.

Segons fonts municipals, Lloret de Mar compta actualment amb 43.500 persones empadronades i durant la temporada d’estiu registra pics d’ocupació que superen, com en el mes d’agost, els 200.000 viatgers. Això reafirma la importància d’un model de seguretat sòlid, coordinat i adaptat a la realitat d’un municipi turístic de primer nivell.

L’alcalde subratlla que «el turisme és molt sensible en termes de seguretat, és important que es percebi que es treballa perquè Lloret sigui el més segur possible».

Els sindicats policials recorren el decret que obliga la Policia Local a fer hores extres

El govern defensa que la mesura és excepcional per garantir la seguretat durant la temporada alta, mentre CSIF i SIP-FEPOL denuncien la falta de voluntat negociadora.

L’alcalde Lamelas obliga la Policia Local a fer hores extra durant la temporada d’estiu

A través d'un decret, els agents hauran de treballar fora de la seva jornada sempre que l'inspector en cap ho cregui convenient, fins al 31 d'agost.

Adrià Lamelas: «Als 18 agents cívics que teníem a la nit, n’hem incorporat 4 a la tarda»

L’objectiu és explicar les normatives de civisme i treballar perquè el turisme sigui respectuós amb els veïns i amb l’espai.

Risc molt alt d’incendis a Lloret de Mar, on està activat el nivell 3 del pla alfa

Des de Protecció Civil es demana màxima precaució a l'hora de fer activitats en zones boscoses i el compliment de totes les normes.