Els edils són claus per assolir l’estat propi

El paper dels alcaldes i els regidors és fonamental per aconseguir la independència de Catalunya. És l'opinió d'ERC, que dissabte va posar sobre la taula el procés de transició nacional en la trobada municipalista que la formació que va organitzar, un any més, a Lloret de Mar. Hi van participar més de 200 membres de […]

El paper dels alcaldes i els regidors és fonamental per aconseguir la independència de Catalunya. És l'opinió d'ERC, que dissabte va posar sobre la taula el procés de transició nacional en la trobada municipalista que la formació que va organitzar, un any més, a Lloret de Mar. Hi van participar més de 200 membres de l'àmbit local d'ERC.  

El president del partit, Oriol Junqueras, no va poder-hi assistir perquè estava malalt; però a la ràdio vam poder parlar amb el secretari general adjunt, Lluís Salvadó, que va remarcar la importància que tenen els alcaldes, que han de ser qui convencin els indecisos sobre les millores que comportaria, segons ERC, la creació d'un estat propi.    

Un dels passos cap a la creació de l'estat propi és aconseguir que tots els municipis paguin tant l'IRPF com l'IVA a l'Agència Tributària de Catalunya. Ara mateix, aquests impostos es transfereixen a l'agència espanyola, però la voluntat d'ERC és que la Generalitat fixi el protocol per gestionar els diners recaptats a Catalunya. El primer pas és aconseguir que els municipis s'hi adhereixin. Segons Lluís Salvadó, això no comporta cap risc per als ajuntaments.    

Precisament, Lloret de Mar es va sumar a la iniciativa a favor de la sobirania fiscal en l'últim ple municipal. La moció, tal com ja vam explicar, es va aprovar amb els únics vots de CiU i ERC. El PP i el regidor no adscrit van votar en contra i la resta de grups es van abstenir.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.