Els empresaris no es perden el certamen de turisme congressual

Avui acaba a Barcelona la fira internacional dedicada al turisme de congressos, reunions i presentacions (EIBTM 2011). El certamen -que va començar aquest dimarts- posa en contacte empreses interessades en muntar esdeveniments amb destinacions especialitzades en el sector.  Lloret de Mar és un dels destins que no es perd mai el certamen. A més de […]

Avui acaba a Barcelona la fira internacional dedicada al turisme de congressos, reunions i presentacions (EIBTM 2011). El certamen -que va començar aquest dimarts- posa en contacte empreses interessades en muntar esdeveniments amb destinacions especialitzades en el sector.

 

Lloret de Mar és un dels destins que no es perd mai el certamen. A més de representants institucionals, hi assisteixen empresaris de la vila que es dediquen en aquest segment de visitants.

 

És el cas de l'hotel Guitart Monterrey. Un establiment de cinc estrelles, de prestigi i fama, que compta amb el casino a dins de les seves instal·lacions, i que en els darrers anys ha apostat fermament per la qualitat i els viatges de negocis.

 

El director de l'establiment, Rafael Gràcia, argumenta que aquest tipus de turisme els permet tenir visitants al llarg de deu mesos a l'any. Una temporada “llarga i estable que ens ajuda a mantenir l’activitat”.

 

El turisme de congressos porta fins al Guitart Monterrey visitants “de proximitat, de Barcelona i la seva zona industrial, de la demarcació de Girona, empreses properes, però també visitants europeus, com francesos, anglesos i nòrdics”.

 

L'establiment reconeix que, tot i que és un sector que deixa diners, “hi ha pressió” per abaratir els preus. Amb tot, però, el marge econòmic és prou suficient per a “treballar bé”.

 

Per la tipologia de la clientela i els mesos en què visita la destinació -que són tots excepte a l'estiu-, el turisme empresarial interessa els empresaris privats i als municipis en general.

 

(Fotografia: una de les sales del Monterrey destinada al turisme de congressos)

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.