Els locals d’oci nocturn podran obrir més hores

La Generalitat, les entitats que representen els ajuntaments i el sector de l'oci nocturn han arribat a un acord per modificar els horaris de tancament de bars i restaurants musicals, sales de concerts i discoteques. La nova normativa ha entrat en vigor per aquestes festes de Nadal. L'ampliació horària, però, serà només per èpoques determinades, […]

La Generalitat, les entitats que representen els ajuntaments i el sector de l'oci nocturn han arribat a un acord per modificar els horaris de tancament de bars i restaurants musicals, sales de concerts i discoteques. La nova normativa ha entrat en vigor per aquestes festes de Nadal. L'ampliació horària, però, serà només per èpoques determinades, com ara les festes de Nadal, el Carnaval, la Setmana Santa, l'estiu -de l'1 de juny al 15 de setembre-, les festes locals o la celebració d'esdeveniments de caràcter firal.

 

El sector de l'oci nocturn està molt satisfet per l'acord, però en critica un aspecte. A partir d'ara els alcaldes tenen la potestat de tancar un establiment abans del previst si consideren que la seva activitat altera la convivència del municipi.

 

El president de la Fecasarm, la patronal de l'oci nocturn, Josep Lluís Pérez, argumenta que el fet que els locals tanquin en horaris diferents “pot crear unes marees de gent que va d’un lloc a l’altre que poden ser incontrolables per a la policia, molèsties per als veïns i perjudici econòmic per al local que hagi de tancar abans”. “Jo no crec que sigui la manera de fer les coses – afegeix -. Jo crec que si un local no està en regla se l’ha de castigar o tancar o el que es cregui convenient, però no es poden crear greuges comparatius en cap moment dins dels mateixos locals”.

 

Des de les entitats que representen els municipis, però, això sí que es veu amb bons ulls. El president de l'Associació de municipis de Catalunya, Miquel Buch, assenyala que l'ordre endreça les diferents normatives i “estableix uns criteris generals”.

 

Malgrat les discrepàncies, que els empresaris esperen poder polir en els propers mesos, el sector està molt satisfet que, després d'anys de reivindicacions, se'ls hagi fet cas i “se’ls hagi escoltat i se’ls prengui com un sector seriós i responsable”.

 

Des de Lloret de Mar, el president de l'associació de bars i restaurants, Manel Casademont, considera que el més destacat de la nova ordre del Govern és l'ampliació horària dels bars musicals, que podran obrir a les dotze del migdia. Això beneficiarà molt els empresaris en temps de crisi.

 

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.