Els paisatges ‘verds’ de Sebastià Gallart

El desaparegut Sebastià Gallart va ser un lloretenc il·lustre, un veí polifacètic, amant de la cultura en tots els seus vesssants. Va ser pintor, actor i poeta guardonat. Aquests dies s'exposen alguns dels quadres en el bar El Romaní. La mostra la formen dotze obres. Tal i com explica la seva fillastra, Mercè Fauria, hi […]

El desaparegut Sebastià Gallart va ser un lloretenc il·lustre, un veí polifacètic, amant de la cultura en tots els seus vesssants. Va ser pintor, actor i poeta guardonat. Aquests dies s'exposen alguns dels quadres en el bar El Romaní.

La mostra la formen dotze obres. Tal i com explica la seva fillastra, Mercè Fauria, hi ha algun retrat, però la majoria són paisatges. “Mostren quan Lloret era més verd, a Can Saragossa, algunes vinyes o Sant Quirze”, relata.

Mercè Fauria argumenta que “representen molt per a mi aquests quadres, perquè ell, quan els venia, els anava repostant, però ara ja no”.

Sebastià Gallart, nascut l'any 1920 i desaparegut set anys enrere, va ser, a més d'un gran aficionat a l'art, un veí que participava en tot tipus festes i celebracions de Lloret. A més de pintar, va ser actor i director de teatre amb el Casal de l'Obrera i del grup Oratge, de la llar de jubilats i pensionistes. Com a poeta, va guanyar l'any 1990 el concurs Lloret el meu poble.

(Foto: interior del bar El Romaní, amb els quadres de Sebastià Gallart exposats)

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.