Els Puntets mantenen la xifra de joves usuaris

Els Puntets de Lloret de Mar han registrat 36.000 usuaris al llarg del 2011. És la suma dels joves que han assistit a algun dels dos equipaments, situats a l'avinguda de Vidreres i al barri de Fenals. Aquesta xifra és la més destacada de la memòria anual que ha fet pública l'Ajuntament, per deixar constància […]

Els Puntets de Lloret de Mar han registrat 36.000 usuaris al llarg del 2011. És la suma dels joves que han assistit a algun dels dos equipaments, situats a l'avinguda de Vidreres i al barri de Fenals. Aquesta xifra és la més destacada de la memòria anual que ha fet pública l'Ajuntament, per deixar constància de l'activitat que desenvolupa el Casal de Joves.

 

Els seus responsables asseguren que el nombre d'usuaris és, més o menys, el mateix des de fa uns anys. El perfil és bàsicament masculí. Joves que tenen entre 12 i 25 anys, que passen les tardes en el Puntet per estar amb els amics, xerrar, navegar per internet, fer alguna activitat o consultar informació. Un altre perfil menys nombrós són les persones de més edat, que van a llegir el diari o a fer servir els ordinadors.

 

Carles Carbonell, responsable del Puntet, argumenta que l’èxit és “la dinamització que no fem”. Aclareix que “els altres casals fan activitats tota l’estona, nosaltres no atabalem els joves, que venen aquí, ens hi trobem sempre i decideixen si fan alguna activitat o no”.

 

Segons fonts municipals, el servei més demanat és de llarg internet. Pel que fa a les consultes, l'any passat se'n van fer unes 700. Una xifra que va a menys, ja que la majoria de joves prefereix buscar la informació pel seu compte a la xarxa. El que sí s'ha notat és un cert increment de consultes quan es tracta d'informació més elaborada o triada. Els usuaris s’interessen bàsicament per l'habitatge, la recerca de feina o cursos ocupacionals i de lleure.

 

Des de l'Ajuntament valoren en termes positius la xifra de 36.000 usuaris durant l'any passat en els dos Puntets que hi ha a Lloret. Ignasi Riera, regidor d'Ensenyament, destaca que “és un espai on els joves s’hi senten ben tractats”.

 

Dels dos Casals de Joves, el més antic, el primer, va ser el de l'avinguda de Vidreres. Va obrir portes l'any 1995. El segon es va situar cinc anys enrere en el barri de Fenals. En aquest cas, l'assignatura pendent és acabar de “consolidar” aquesta ubicació, que l'any passat va comptar amb 11.000 usuaris.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.