La Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha posat en marxa uns consells de pacients als hospitals de Blanes i Calella. Aquests espais de participació ciutadana tenen com a objectiu incorporar l’opinió dels usuaris —tant pacients com familiars— per millorar la qualitat dels serveis sanitaris i socials, així com d’atenció que reben.
Cada consell està format per 14 persones que hi participen de forma voluntària i a títol individual, amb una representació territorial equilibrada. Així, el consell del Maresme inclou persones de Canet, Calella, Pineda, Malgrat de Mar, Palafolls i Tordera; mentre que el de la Selva està format per persones usuàries de Blanes, Lloret de Mar i Tossa. S’han triat tenint en compte la representació territorial, la paritat de gènere i la continuïtat en el consell.

La iniciativa és de la Corporació de Salut que gestiona els centres sanitaris de la Selva i Maresme. El seu gerent, Ramon Cunillera, explica que “la voluntat és conèixer què pensen els pacients i com millorar l’atenció que reben”.
Aquests espais de participació ciutadana permeten recollir propostes i recomanacions que es traslladen a la direcció dels hospitals per a la seva valoració. La Corporació aposta per una atenció més participativa, propera i centrada en les persones. De moment ja s’han fet les primeres trobades i les propostes es faran públiques al web de la corporació.
