Lloret de Mar desactiva el pla d'emergències municipals. Després que hagi baixat el risc de nevades, l'Ajuntament va decidir ahir a la tarda deixar sense efecte el pla, el qual va ser aprovat fa un parell de mesos en el plenari. Tot i això, se segueix amb tota atenció l'evolució del temps i especialment l'onada de fred, que continua tot i que no tan severa com el cap de setmana.
Pel que fa a les accions preventives, es mantenen en funció de les demandes dels veïns. És a dir, les brigades continuen anant als carrers de les urbanitzacions on s'ha de tirar sal a la calçada per evitar que s'hi formin plaques de gel. En aquest sentit, el regidor de Governació, Jordi Martínez, assenyala que hi ha sectors que escampen la sal ells mateixos. És “personal de manteniment d’algunes urbanitzacions que ens han demanat la sal i la tiren on els veïns ho demanen. És una ajuda que facilita el servei”, afegeix.
La possibilitat que glaci en el carrer, amb el perill que això comporta per a la conducció, es dóna bàsicament a les urbanitzacions més elevades, les que hi ha situades per sobre de la cota 200. Sobretot a les vies que queden de cara al nord, en les zones que són a l'ombra.
L'Ajuntament insisteix que, si els veïns tenen alguna emergència o detecten algun tipus de problema a la via pública, no dubtin en posar-se en contacte amb la policia local. El telèfon és el 092.
(Fotografia: la neu va enfarinar els cotxes aparcats, dijous passat)
