Aquest divendres passarà pel teatre de Lloret de Mar una companyia provinent de Mèxic. Ho farà en el marc del FITAG, el Festival de Teatre Amateur de Girona. La vila hi participa, un any més, fent d'amfitriona d'una companyia estrangera, que representarà un espectacle sobre la cultura maia.
El grup Centro Cultural Jalil Gibrán portarà a escena l'obra "Popol-Vuh, soplo de vida". El coordinador, Saul Cabrera, avança que està plena de llum i color.
L'obra explica la creació i evolució de la humanitat, segons la cultura maia. De fet, serà la llengua original que s'utilitzarà a l'espectacle. Saul Cabrera afegeix que la peça està plena de simbolismes. El que ell anomena "teatro antropocósmico".
La companyia mexicana forma part enguany del cartell del Festival de Teatre Amateur de Girona, perquè el seu director va passar 3 mesos a Mèxic, on va dirigir una obra i també un taller. En veure aquesta peça, va convidar als artífexs a representar-la aquí. Han vingut 22 persones, entre actors i tècnics, que compten amb Quantus Teatre com amfitrió.
A més de passar per Girona, el proper 30 d'agost, seran al teatre de Lloret. Aquest divendres, a les 9 de la nit. L'entrada val 5 euros.
