José Luís Blanco va guanyar diumenge el cros de Calldetenes, que arribava a la 58ena edició com al cros més antic de Catalunya. És la primera vegada que l'atleta lloretenc guanya la prova, demostrant que es troba en un bon estat de forma.
Blanco, que va completar els 8.800 metres del recorregut amb un temps de 27 minuts i 24 segons, arribava a Calldetenes després d'haver guanyat també la cursa del carrer Nou de Girona. La propera cita del lloretenc és la Jean Bouin de Barcelona, una de les proves més destacades de Catalunya, amb un nivell molt elevat i on també correrà Àngel Mullera.
Però la victòria a Calldetenes no és l'únic èxit del cap de setmana per al club La Sansi. Hasna Bahom, que acaba de fitxar per a l'entitat, també va guanyar a la mitja marató d'Igualada. Blanco ha explicat que el club ha crescut amb 35 atletes d'arreu de la Península. La Sansi presentarà els atletes aquest diumenge a la cursa que organitza a Sant Feliu de Llobregat, on gairebé s'han omplert les 1.200 places disponibles.
D'altra banda, el cap de setmana també va ser profitós per a Anna Quílez que, malgrat competir a la categoria júnior, va ser la primera en travessar la meta al cros de Santa Coloma de Farners, passant per davant de totes les sèniors.
Tot i que està contenta per la victòria, l'arbucienca, que corre amb el club Lloret – La Selva, explica que ara mateix l'únic objectiu és preparar-se per a les competicions importants, que arribaran al març.
La de Santa Coloma és la segona cursa de la temporada per a Quílez, que també va ser la millor júnior en el cros d'Olot, on va quedar tercera a la classificació general que inclou totes les categories.
L'atleta reconeix que està fent una bona temporada i, tot i que quedi lluny, espera poder córrer al Mundial de cros i a l'Europeu de pista a l'aire lliure en la prova dels 3.000 metres obstacles.
Declaracions de José Luís Blanco i Anna Quílez.
