‘Gegants de la Selva’ recull la història d’una 50a de gegants de 20 colles

El llibre de Mariano Pagès es presenta aquesta tarda (17 hores) a Lloret.

Mariano Pagès
‘Gegants de la Selva’ recull la història d’una 50a de gegants de 20 colles
00:00

Un repàs dels Gegants de la Selva, amb una combinació de fotografies i escrits en primera persona (donant veu als mateixos gegants). Això és el que proposa el llibre que Mariano Pagès presenta aquesta tarda a Lloret de Mar.

L’obra inclou el retrat d’una cinquantena de gegants d’una vintena de colles, entre les quals hi ha la de Lloret, amb el Capità Parés, Blanca Aurora, Miss Ling i Es Nais. L’autor explica que ha volgut donar veu als gegants perquè expliquin de manera amena quins són els seus orígens.

«Aquest element de la cultura popular encarna, en la majoria dels casos, un ésser humà, que va existir o que és fictici però que té el tarannà d’aquesta comunitat; per això la idea va ser treure’ls de la festa i posar-nos en l’esfera personal de qui són i la millor manera és que s’expressin en primera persona»

Mariano Pagès

Els escrits es complementen amb imatges d’estudi que permeten descobrir amb detall com són els diferents gegants.

«És una fotografia d’estudi on es veuen tots els detalls controlats per la llum, per enaltir els detalls que interessen, coses que a la cercavila potser no percebem»

Mariano Pagès

El projecte no es limita només a un públic infantil ni a les colles geganteres, sinó que està dirigit a totes aquelles persones interessades en aprofundir en la història, la cultura popular, les arrels territorials i la identitat.

La presentació del llibre Gegants de la Selva és avui, a les cinc de la tarda, a l’Ajuntament.

Lectura de textos de Montserrat Roig amb els Amics del Teatre, en el cicle Univers Roig

La cita és avui dijous, a les 20 hores, a l'altell de Can Gallissà.

Aquest dimarts es reparteixen els tiquets per al dinar d’homenatge a la gent gran

La 48a edició de l'àpat es farà dimarts 27 d'octubre, a l'Hotel Olympic.

Els espectacles de dansa de diumenge es faran dins del Teatre, en cas de pluja

El Circuit Tardor en Dansa arriba aquest cap de setmana a Lloret amb quatre propostes de dansa contemporània.

‘La Bíblia del Monestir de Sant Pere de Rodes’ protagonitza un documental que es projectarà a Lloret Negre

Darrere hi ha, entre moltes altres persones, l'inspector de la Policia Local de Lloret, Joaquim Martín, que ens parla d'aquesta peça. La projecció és avui (19 hores) a la biblioteca.