Segueixen creixent les imputacions al voltant de l'Operació Clotilde. L'última en sumar-se a la llista ha estat la dona de l'exalcalde Xavier Crespo. Guadalupe Oliva va ser citada ahir a declarar a la comandància de la Guàrdia Civil de Girona. Se li imputa un delicte de suborn.Tot i així, va fer ús del dret a no declarar.
La notícia la publiquen avui tots els diaris, tant comarcals, com nacionals i estatals. La dona del diputat convergent era vicepresidenta del Club Hoquei Lloret, fins que fa uns dies la junta es va dissoldre arran de la detenció i posterior imputació del president de l'entitat.
Segons publiquen els mitjans de comunicació, que es fan ressò del sumari del cas, el nom de la imputada apareix en diverses trucades telefòniques. El Punt-Avui publica avui que, segons una d'aquestes trucades, la dona de l'exalcalde de Lloret hauria parlat amb l'arquitecta Pilar Gimeno, també imputada i mà dreta del presumpte cap de la trama, Andrei Petrov. Suposadament, l'hauria pressionat perquè prorrogués un any més el patrocini del club d'hoquei.
Segons s'ha sabut arran de l'Operació Clotilde, Petrov pagava 90.000 euros anuals als clubs d'hoquei i de futbol -el qual presideix el regidor també imputat Josep Valls- a canvi de presumptament aconseguir un tracte de favor en operacions urbanístiques, com la construcció d'un centre comercial a l'antiga plaça de braus.
La setmana passada el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va imputar Xavier Crespo. Ho va fer per delictes de suborn i prevaricació. L'exalcalde hauria rebut regals de part de Petrov, que també li hauria pagat dos viatges a Rússia, els quals hauria fet amb la seva dona. Xavier Crespo té previst declarar dimecres vinent, 13 de març.
Recordem que ahir cap a un centenar de treballadors municipals van concentrar-se a les portes de l'Ajuntament per donar suport a les dues funcionàries a qui els diaris han esmentat amb nom i cognoms, tot i no estar imputades en l'operació Clotilde.
