Indignació de l’oci nocturn per no poder reobrir

La Generalitat va anunciar dimarts que podrien tornar a obrir, però ahir mateix va rectificar i hauran de seguir amb les persianes baixades.

Alba Vergés i Joaquim Boadas
Indignació de l’oci nocturn per no poder reobrir
00:00

Indignació en el sector de l’oci nocturn per la impossibilitat de tornar a obrir les portes. La Generalitat va anunciar dimarts que les discoteques i locals de nit podrien tornar a obrir; ahir dimecres mateix, però, va fer marxa enrere i va decidir que aquests establiments hauran de seguir tancats davant la situació epidemiològica actual a Catalunya.

La consellera de Salut, Alba Vergés, en declaracions aquest matí al Món a Rac1, ha reconegut que fa uns dies que es va “en clara pujada” pel que fa a l’epidèmia, tot i que ha dit que és “continguda” i confia en què no s’alteri el control de l’epidèmia. Sobre la marxa enrere pel que fa als locals d’oci nocturn, ha argumentat que en els últims dos dies han analitzat intensament la situació i el context no aconsella tornar a obrir les discoteques ara mateix.

La consellera ha assegurat que entén el malestar del sector, però els assegura que és una “congelació” i que seguiran treballant per trobar la manera que puguin recuperar l’activitat econòmica al més aviat possible, encara que sigui amb mesures.

Alba VergesACN
La consellera de Salut, Alba Vergés (ACN)

Recordem que la Generalitat va decidir tancar totes les discoteques i locals d’oci nocturn al juliol i, des d’aleshores, el sector no ha parat de reclamar la reobertura. Una reobertura que el Govern va anunciar dimarts entenent que l’activitat dels locals d’oci nocturn podria frenar les festes il·legals i els ‘botellons’ a la via pública. Un dia després, ahir a la nit, va rectificar i va fer marxa enrere.  

El secretari general de la Fecasarm (patronal de l’oci nocturn), Joaquim Boadas, ho troba del tot inadmissible i reclama responsabilitats polítiques.

Boadas recorda que hi ha 40.000 famílies a Catalunya que viuen de l’oci nocturn i assegura que el sector està indignat. Segons la Fecasarm, la situació és crítica per al sector i molts locals hauran de tancar portes quan acabi l’any si no reben les ajudes econòmiques que fa tants mesos que reclamen.

Joaquim Boadas lamenta que amb la nova decisió del govern català, les festes il·legals i els botellons seguiran produint-se i provocant contagis. Per tot plegat, el representant de l’oci nocturn critica la mala gestió del Govern català i considera que cal reclamar responsabilitats i, fins i tot, demana la dimissió de la consellera de Salut.

A més, també ha criticat que s’han assabentat de la marxa enrere del Govern pels mitjans de comunicació.

La Fundació «La Caixa» subvenciona amb un milió d’euros la investigació mèdica de l’equip de la doctora lloretenca Cristina Fornaguera

El projecte busca elaborar un tractament per la malaltia de Lafora, actualment sense cura.

Lloret de Mar registra 159 donacions de sang en tres jornades

Les campanyes també han permés recaptar 14 donacions de plasma i incorporar 17 persones que han donat sang per primera vegada.

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva impulsa una enquesta per conèixer els temes que la ciutadania vol tractar al CAP

El qüestionari es pot respondre online i és anònim. Es proposen temes com l'alimentació, l'activitat física, la salut mental o les addiccions, entre d'altres.

Isaac Lloveras: «No hi ha salut possible, sense salut mental»

Aquest 10 d'octubre se celebra aquesta jornada amb l'objectiu de visibilitzar la problemàtica, lluitar contra l'estigma i equiparar la salut mental amb la física.