Xerrada sobre les clàusules abusives a les hipoteques, demà a Lloret de Mar. La conferència va a càrrec d'una entitat d'usuaris, per tal d'informar els consumidors sobre les clàusules abusives més freqüents.
El ponent serà Àlex Daudén, coordinador de l'Associació d'Usuaris de bancs, caixes i assegurances de Catalunya. Explica que les clàusules abusives “deixen en desequilibri el consumidor vers el banc” i afegeix que “la pràctica de contractació en massa fa que les entitats financeres, per a garantir els seus interessos, hagin col·locat clàusules abusives que deixen desprotegits els usuaris”.
Segons l'associació d'usuaris, de clàusules abusives n'hi ha unes 500. Les més freqüents afecten uns quatre milions de persones arreu de l'Estat espanyol. De totes elles, la més habitual és l'anomenada clàusula sol o clàusula terra, que limita l'interés de la hipoteca beneficiant únicament les entitats financeres.
Per a conèixer més detalls i sobretot aclarir dubtes, no us perdeu la xerrada que organitza l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. Serà aquest dimarts, a partir de les 7 de la tarda, a la sala polivalent de la Biblioteca.
(Foto: cartell de la xerrada que organitza l'OMIC. Font: www.lloret.cat)
Arxiu de so: Àlex Daudén, coordinador de l'Associació d'Usuaris de bancs, caixes i assegurances de Catalunya
