La caiguda del turista alemany va ser accidental i no un cas de ‘balconing’

El turista alemany que va caure des del balcó del primer pis d'un hotel a Lloret no estava practicant 'balconing', sinó que va ser un accident. Això diu el Punt-Avui.  El diari cita fonts municipals i de Mossos d'Esquadra, per explicar que el jove, que fa més d'un metre 90, estava molt marejat quan va tornar […]

El turista alemany que va caure des del balcó del primer pis d'un hotel a Lloret no estava practicant 'balconing', sinó que va ser un accident. Això diu el Punt-Avui.  

El diari cita fonts municipals i de Mossos d'Esquadra, per explicar que el jove, que fa més d'un metre 90, estava molt marejat quan va tornar a l'habitació de l'establiment Esmeralda. Va sortir al balcó a airejar-se i, en doblegar-se a la barana -segurament per vomitar-, va perdre l'equilibri i va caure.  

La investigació policial conclou que es tracta d'una caiguda accidental i que el turista no va saltar del balcó expressament per llançar-se a la piscina, ni passar a una altra habitació. El Punt-Avui afegeix que, per tot plegat, l'Ajuntament descarta prendre mesures sancionadores contra el jove alemany. Cita declaracions de l'alcalde, Romà Codina, que aposta per analitzar si hi ha reincidència en l'hotel. En aquest cas, es podria acabar sancionant l'establiment i es convertiria en el primer multat per la conducta dels seus clients. 

Seguim amb una altra notícia relacionada amb Lloret. Una xarxa de frau de l'IVA a gasolineres tenia branques a Girona i a la vila. La guàrdia civil ha detingut el director general de Petromiralles, Josep Maria Torrens, i una 20ena de persones més en el marc d'aquesta operació.  

Segons fonts de la investigació, el frau superaria el centenar de milions d'euros. A través d'estructures financeres i amb documents falsificats, evitaven pagar l'IVA en una part considerable de les transaccions i això els permetia vendre la gasolina a preus més baixos, cosa que causava un perjudici a la resta d'empreses del sector. 

Als detinguts els acusen de pertinença a organització criminal, delicte fiscal, maquinació per alterar el preu de les coses, falsedat documental i blanqueig de capitals. Segons Diari de Girona, la policia es va desplaçar fins a Lloret on volia arrestar un pare i un fill, que series testaferros de l'empresa Petromiralles. Només van poder detenir el fill, a qui van trobar 41.000 euros en efectiu i un vehicle tot terreny de gamma alta.  

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.