La Corporació de Salut del Maresme i La Selva, pionera en la implantació d’intel·ligència artificial en l’atenció a domicili

Es tracta d'un projecte únic a Catalunya que té per objectiu millorar la qualitat assistencial i reduir la càrrega administrativa dels professionals sanitaris.

Griselda Manzano
La Corporació de Salut del Maresme i La Selva, pionera en la implantació d’intel·ligència artificial en l’atenció a domicili
00:00

El servei d’Atenció Domiciliària Integral (ADI) de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha estat pioner en la implantació d’intel·ligència artificial generativa en l’atenció a domicili. El projecte, únic a Catalunya, es va posar en marxa el març de 2025 amb l’objectiu de millorar la qualitat assistencial als pacients i reduir la càrrega administrativa dels professionals sanitaris, així com la detecció precoç de possibles senyals d’alerta.

Des de l’inici del projecte, professionals sanitaris de la Corporació han treballat per preparar aquesta eina d’intel·ligència artificial generativa, desenvolupada per l’empresa tecnològica Llamalitica, tant per a les necessitats dels pacients com dels professionals.

El projecte es basa en una aplicació que enregistra tota la informació rellevant que es genera durant la visita del professional sanitari al domicili del pacient. Un cop finalitzada la gravació, l’eina transcriu automàticament la conversa i, si escau, assenyala, possibles aspectes clínics que no s’hagin abordat, oferint al professional l’oportunitat de completar la informació durant la mateixa visita. En acabar, la informació s’integra de manera immediata a la història clínica del pacient. Aquest sistema garanteix un flux d’informació bidireccional i en temps real entre l’atenció domiciliària i l’hospitalària, facilitant una visió clínica compartida i contínua del pacient.

Griselda Manzano, cap de servei d’Atenció Domiciliària, ha assenyalat que, amb la tecnologia, poden dedicar més temps als pacients.

«Tota la part que no aporti valor, si la pot fer la tecnologia, perfecte, així podem dedicar més temps a estar amb la persona i fer una bona valoració»

Griselda Manzano

El projecte ha obtingut finançament del Ministeri de Sanitat. Això permetrà accelerar el procés d’implementació de la tecnologia al servei d’Atenció Domiciliària de la Corporació i consolida el projecte com una iniciativa innovadora i amb un alt potencial d’impacte en el model assistencial.

La Fundació «La Caixa» subvenciona amb un milió d’euros la investigació mèdica de l’equip de la doctora lloretenca Cristina Fornaguera

El projecte busca elaborar un tractament per la malaltia de Lafora, actualment sense cura.

Lloret de Mar registra 159 donacions de sang en tres jornades

Les campanyes també han permés recaptar 14 donacions de plasma i incorporar 17 persones que han donat sang per primera vegada.

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva impulsa una enquesta per conèixer els temes que la ciutadania vol tractar al CAP

El qüestionari es pot respondre online i és anònim. Es proposen temes com l'alimentació, l'activitat física, la salut mental o les addiccions, entre d'altres.

Isaac Lloveras: «No hi ha salut possible, sense salut mental»

Aquest 10 d'octubre se celebra aquesta jornada amb l'objectiu de visibilitzar la problemàtica, lluitar contra l'estigma i equiparar la salut mental amb la física.