La Generalitat anuncia una inversió de 10 MEUR en 25 estacions de busos de Catalunya aquest 2026

Una d'elles és la terminal de Lloret de Mar, en què les obres -de més de 800.000 euros- han de començar al maig.

Joan Escalona
La Generalitat anuncia una inversió de 10 MEUR en 25 estacions de busos de Catalunya aquest 2026
00:00

La Generalitat anuncia que invertirà 10 milions d’euros en la millora i rehabilitació de 25 estacions d’autobusos arreu de Catalunya durant aquest 2026, una de les quals és la de Lloret de Mar. Es calcula que s’hi invertiran més de 800.000 euros. El regidor de Mobilitat, Joan Escalona, considera que «és una inversió important, una aposta clara i necessària».

Les obres en una desena d’instal·lacions ja estan en marxa i durant la primavera en començaran 10 més, segons el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica. Les comarques de Girona -amb 3,5 milions-, el Camp de Tarragona -amb 1,6 milions- i la Catalunya Central -també amb 1,6 milions- són les tres demarcacions que acaparen més inversió.

Les obres tenen com a objectiu millorar i reparar diversos elements de les estacions d’autobusos per tal de garantir un manteniment adequat de les instal·lacions, modernitzar les prestacions del servei i afavorir la comoditat dels usuaris. Així, per exemple, es treballa en el ferm, la senyalització, els accessos, el mobiliari urbà o els sistemes d’informació, segons cada cas.

A les comarques gironines hi haurà la inversió més elevada de 3,5 milions d’euros per renovar -a partir del maig– les estacions de bus de Figueres, Roses, Olot, Ripoll, Platja d’Aro, Lloret de Mar i Santa Coloma de Farners. A banda, es milloraran els sistemes d’informació de les estacions de Tossa de Mar, Sant Feliu de Guíxols i Cadaqués.

A les comarques de l’àmbit de Barcelona la inversió puja fins als 1,5 milions d’euros i s’estan executant les obres a les estacions d’autobusos de Granollers, Caldes de Montbui i Terrassa. I al juny està previst que s’iniciïn a Fabra i Puig, a Barcelona. D’altra banda, al Penedès, la inversió suma uns 800.000 euros, amb els treballs en marxa a l’estació de Vilafranca del Penedès i les obres a Vilanova i la Geltrú que començaran al juny. A la Catalunya Central, la inversió serà d’1,6 milions d’euros amb els treballs ja en dansa a Manresa, Navàs i Vic, i que començaran al maig a Solsona. A les comarques de Lleida, s’inverteixen 500.000 euros a les estacions d’autobusos de les Borges Blanques i Balaguer. Finalment, al Camp de Tarragona la inversió serà d’1,6 milions d’euros i es licitaran enguany les obres a les estacions de Tarragona i Reus.

«Volem demostrar que el passeig té un altre ús molt diferent al del dia a dia»

El regidor de Mobilitat, Joan Escalona, fa una valoració molt positiva de les activitats que s'han fet amb motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible.

Lloret ampliarà les llicències de taxi durant els mesos de temporada alta

L'Ajuntament i el Gremi de Taxistes treballen perquè la mesura sigui una realitat a partir de l'estiu vinent.

Lloret de Mar registra més distintius de zona verda aquest 2026 que els anys anteriors

Fins al setembre, la xifra supera les 13.000 activacions, que són més del total assolit el 2025.

Rock per Xics actuarà aquest diumenge a Lloret en el marc de la Setmana de la Mobilitat

El concert serà a les cinc de la tarda al passeig marítim, que durant tota la jornada estarà tallat al trànsit.