25 C
Blanes

La Immaculada Concepció queda finalista als Students Awards amb ‘Carrers amb veu de dona’

És un projecte dels alumnes de 5è de primària, que han constatat que a Lloret de Mar hi ha molts menys carrers amb nom femení que masculí.

Els alumnes, visitant el carrer de Senyora de Rossell
Els alumnes, visitant el carrer de Senyora de Rossell
Anna Muntané i alumnes (Farners Roura, Irene Parrado, Martí Carrillo, Carla Richter i Oriol Mercader)

L’escola Immaculada Concepció ha estat seleccionada com a finalista als premis Student Awards en la modalitat Mobile History Map del 2020. Ho ha aconseguit amb un projecte titulat Carrers amb veu de dona, que han impulsat els alumnes de cinquè de primària.

La professora responsable, Anna Montané, remarca que la principal conclusió és que hi ha molts més carrers amb noms masculins que femenins. Un fet que va sorprendre l’alumnat, que ha enviat una carta a l’Ajuntament per reivindicar la presència de dones al nomenclàtor lloretenc.

Els alumnes van centrar el treball en les dones que donen nom a carrers de Lloret i van buscar-ne informació. Després van elaborar un mapa que és accessible a tothom (aquí). Algunes de les dones són Càndida Masgrau, Caterina Albert, Rosa Sensat, Maria Aurèlia Capmany, Mercè Rodoreda o Margarida Xirgu.

Alumnes treballant en el projecte (Immaculada Concepció)

El projecte ha culminat amb la xerrada de dues dones rellevants, com són l’escriptora Alba Saskia i la treballadora de la BBC d’Escòcia Gemma Lucha (aquesta feta de manera virtual en ple confinament).

Els mSchools Students Awards s’entregaran dimecres de la setmana que ve, 17 de juny, a les quatre de la tarda. Atesa la situació de pandèmia, la gala s’haurà de fer de manera virtual.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.