La pastisseria Frigola, de Lloret de Mar, ha rebut aquest dijous el Premi Nacional als Establiments Comercials Centenaris de la Generalitat. El reconeixement ha estat lliurat pel president Aragonès i el conseller d’Empresa, Roger Torrent, al propietari de la pastisseria, Arseni Frigola, qui es mostra “molt emocionat i content”.

La pastisseria Frigola és un dels establiments més antics de Lloret de Mar. Regentat per tres generacions de la família Frigola, va obrir les portes l’any 1921 al centre de la vila, “endolcint la vida de veïns i visitants”.

Tant aquest any com l’anterior, l’establiment ha celebrat el centenari, amb veïns, família i clients, així com amb l’Ajuntament o la Cambra de Comerç de Girona, que li ha atorgat el guardó com a establiment històric.
Els Premis Nacionals als Establiments Comercials Centenaris, impulsats per la Generalitat, distingeixen els establiments i Mercats Municipals en actiu que al llarg de 100 o més anys han ofert un servei de qualitat i personalitzat als seus clients, tot adaptant-se als canvis en les necessitats de compra de la ciutadania que s’han anat produint al llarg de la seva trajectòria professional.
Juntament amb la pastisseria Frigola, a les comarques gironines també s’ha donat el Premi Nacional d’Establiments Comercials Centenaris: la joieria Ferrer de Figueres i la fleca pastisseria La Selvana de Cassà de La Selva.
En total, enguany s’han atorgat 22 distincions. De les quals 20 han anat per comerços i mercats municipals pels seus de cent anys o més d’història, i 2 a establiments comercials i mercats amb 150 anys o més d’història.