La pirotècnia Valenciana guanya a Blanes i serà la que tanqui la Festa Major de Lloret del 2025

És la primera vegada que una empresa assoleix la fita de véncer quatre vegades seguides el concurs de focs d'artifici.

La Pirotècnia Valenciana guanya per quarta edició el Concurs Internacional de Focs d’Artifici de Blanes i per tant serà la que tanqui la festa major de Lloret de l’any vinent. L’actuació ha estat proclamada aquest diumenge guanyadora del 52è concurs celebrat al municipi veí del 23 al 27 de juliol. Ha estat en un acte molt concorregut a l’Ajuntament, on s’ha sabut el veredicte del jurat tècnic i popular.

La veterana empresa valenciana assoleix així una fita fins ara mai vista al certamen blanenc: guanyar-lo en quatre edicions consecutives. El primer premi està valorat en 6.000 euros i inclou dos contractes més: participar l’any vinent de nou al concurs de Blanes i tancar la Festa Major de Lloret de Mar al 2025.

La Pirotècnia Valenciana ha sumat el Trofeu Vila de Blanes d’aquesta edició, igual que ho va fer al 2019, 2022 i 2023. Són quatre edicions seguides ja que al 2020 ni al 2021 no hi va haver concurs a causa de la pandèmia.

La guanyadora d’enguany -que va disparar el passat dimecres, oferint un espectacle de primer ordre-, ha estat seguida en ben a prop per la Pirotècnia Josman, d’Ourense (que va oferir l’espectacle el passat dimarts, també d’un gran nivell). La resta de pirotècniques han estat la Pibierzo (Lleó), que ha quedat tercera; la italiana Poleggi, quarta, i finalment la francesa Ciels en Fête, la cinquena i última.

Aquí hi ha les puntuacions assolides, facilitades per l’Ajuntament de Blanes:

VotsNom PirotècniaDiaProcedència
11.105’71Pirotècnia ValencianaDimecres 24València
21.006’88Pirotècnia JosmanDimarts 23Ourense
3957’52Pirotècnia PibierzoDivendres 26Lleó
4865’15Pirotècnia PoleggiDijous 25Itàlia
5779’47Pirotècnia Ciels en FêteDissabte 27França

El Teatre de Lloret aposta per la cultura local amb el monòleg de Montserrat Roig

L'espectacle, una producció d'Amargura Cultura, serà aquest dissabte a les set de la tarda.

Els carrers de Lloret s’omplen de música, espectacles i artesania amb motiu de la 25a edició de la Fira Medieval

L'esdeveniment, que se celebrarà aquest cap de setmana, comptarà amb una norantena de propostes amb una gran oferta infantil.  

El Club d’Escacs Lloret organitza un torneig popular per la Festa Major

La competició es farà al Puntet, a l'avinguda de Vidreres, a partir de les deu del matí.

Un espectacle conjunt al Teatre posarà punt i final a la celebració del 75è aniversari del Casal de l’Obrera

Serà aquest diumenge a partir de les sis de la tarda i reunirà a membres de l'entitat cultural de tots els temps.