L’Ajuntament tanca totes les fonts públiques i les zones d’esbarjo per a gossos

Aquestes mesures del Comitè d'Emergències Municipals se sumen al tancament dels horts urbans i dels parcs infantils i de salut.

Marina Nicolàs
L’Ajuntament tanca totes les fonts públiques i les zones d’esbarjo per a gossos

00:00



L’Ajuntament ha anul·lat totes les fonts públiques per evitar que puguin ser utilitzades i, a més, s’han tancat les zones d’esbarjo per a gossos. Són les últimes mesures preses atès l’estat d’alarma decretat per la crisi sanitària.

La regidora de Medi Ambient, Marina Nicolàs, explica que el tancament de les fonts respon a una nota del Departament de Salut de la Generalitat, referent als serveis de subministrament d’aigua de consum, on es remarca la importància de les fonts públiques com a possibles elements de risc de transmissió del coronavirus, atès que són instal·lacions on pot haver-hi contacte directe amb les mans o la boca.

I en tancar les fonts, també han tancat les zones d’esbarjo per a gossos. La regidora recorda que treure el gos a fer les seves necessitats no ha de servir d’excusa per passar temps fora de casa i, en aquest sentit, creu que ara mateix no és prioritari que els gossos gaudeixin d’aquestes zones.

I aquests dies també estan tancats els horts urbans, ja que no estan dedicats a una activitat econòmica, sinó únicament al gaudi i consum dels usuaris.

Aquestes mesures se sumen a d’altres acordades pel Comitè d’Emergències Municipals de Lloret de Mar, com ara el tancament dels parcs infantils o els parcs de salut.

Precintar els parcs infantils va ser una de les primeres mesures (NRLL)

Tot plegat pretén afavorir el compliment de les limitacions d’activitats a l’aire lliure i garantir que se segueixin les recomanacions per a la contenció de la pandèmia del coronavirus.

Agnès Rivera: “El col·lectiu mèdic està molt determinat i molt enfadat”

Metges de Catalunya ha convocat una vaga indefinida davant la manca de voluntat de negociar que ha mostrat el Departament de Salut de la Generalitat.

Els metges catalans comencen una vaga indefinida per reclamar el conveni propi

Avui es manifesten a Barcelona i hi ha diversos facultatius dels centres de Lloret de Mar que se sumen a la protesta.

El Departament de Salut comença a enviar SMS a persones de 60 a 79 anys perquè es vacunin contra la grip i la covid

La campanya de vacunació per a aquest col·lectiu, així com per a les persones amb condicions de risc i els serveis essencials, comença dilluns.

La Fundació «La Caixa» subvenciona amb un milió d’euros la investigació mèdica de l’equip de la doctora lloretenca Cristina Fornaguera

El projecte busca elaborar un tractament per la malaltia de Lafora, actualment sense cura.