L'Ajuntament de Lloret treballa en una ordenança amb què es pretén equilibrar l'oferta comercial que hi ha a la vila. La finalitat és evitar la concentració de botigues de perfil baix i buscar més diversificació, per tal de disposar d'una oferta atractiva per a veïns i turistes.
De moment, el consistori compta amb el treball fet per una consultora, que marca les zones de Lloret on cal limitar determinats tipus d'establiments, com els basars o els anomenats "tot a 100". El regidor de Comerç, Jordi Orobitg, considera que aquest tipus d'oferta està “saturada” en carrers concrets. Afegeix que es donen casos de comportaments comercials “agressius, com “regateig i captació de clients al carrer, que no és el més desitjable”.
Jordi Orobitg vol deixar que la voluntat de l'ordenança de comerç -que té una durada de 4 anys- no és “tancar locals, sinó limitar noves obertures i canvis de nom, no es priven els drets, sinó les condicions per a futures llicències”. L'ordenança és un document de treball obert, en què falta debatre les aportacions dels grups polítiques i dels mateixos botiguers.
La idea és tenir una proposa inicial elaborada a finals de setembre, per poder portar-la al ple corresponent. Una dada que cal destacar és que l'any passat van obrir a Lloret 151 establiments nous, una xifra important, que evidencia la “vitalitat” del sector.
Majoritàriament el formen empresaris locals, una part dels quals han apostat pel vessant gastronòmic, amb botigues que venen productes de qualitat.
(Foto: imatge del carrer Sant Pere, eix comercial de Lloret. Autor: El Punt/Avui)
