L’ampli arxiu de Francesc Mas, en el Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual

Aquest dijous es farà un tast d'imatges seves del Mil·lenari de Lloret del 1966, mar i pesca, mossèn Pere Torrent, la Festa Major de Santa Cristina i l'eclosió del turisme en sales de festa.

Francesc Mas, a l'esquerra, en una actuació a Banyoles del 1949 (autoria desconeguda).
Joaquim Daban, Anna García Castany
L’ampli arxiu de Francesc Mas, en el Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual
00:00

Lloret de Mar commemorarà el Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual amb la projecció del documental “Una vida a través de l’objectiu. Francesc Mas i Ruhí, filmografia del 1960 al 1970”.

L’arxiver municipal, Quim Daban, explica que l’ampli arxiu de Mas i Ruhí s’ha dividit en sis temàtiques diferents i aquest dijous faran un tastet de totes.

Fotografies i documents ingressats del Fons Mas Fotografs 2021
Fotografies i documents del Fons Mas Fotògrafs, que inclou imatges d’en Francesc Mas i del seu fill

La primera, és la celebració del Mil·lenari de Lloret que es va fer l’any 1966. També hi ha imatges de la mar i la pesca, un bloc dedicat a mossèn Pere Torrent, un altre per a la celebració de Santa Cristina i un sobre l’eclosió del turisme a les discoteques i les sales de festa. A més a més, hi haurà un espai per a la vessant professional i artística de Francesc Mas.

La regidora de l’Arxiu, Ana García-Castany, apunta que és «important mantenir aquestes activitats», que sempre són un èxit i que permeten «posar de relleu el patrimoni audiovisual» del municipi.

cartell del dia mundial del patrimoni audiovisual

La projecció amb motiu del Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual tindrà lloc aquest dijous, 27 d’octubre (19h) al Teatre de Lloret i permetrà veure les imatges gravades pel lloretenc Francesc Mas i Ruhí en format de 16 mil·límetres. L’accés serà gratuït fins a completar l’aforament.

El Último Tributo actuarà aquest dissabte al Passeig Marítim

El concert, que forma part de la programació de la Setmana de la Mobilitat, serà a les vuit de la tarda.

La Casa Cultural Andalusa de Lloret celebra el primer aniversari de la seva seu amb un dinar per a socis i seguidors

L'esdeveniment serà aquest diumenge a les dotze del migdia a la seu de l'entitat i s'allargarà fins a les deu de la nit.

Tapeo Sound System donarà el tret de sortida a la jornada de concerts de la Setmana de la Mobilitat

L'espectacle, obert a tothom, serà aquest divendres a les vuit del vespre al Passeig Marítim.

La 26a trobada de puntaires obrirà la jornada de l’11 de setembre

L'activitat serà de deu del matí a una del migdiada al passeig Verdaguer.