L’Anna Perianes, la mare, els avis de 90 anys i la tia amb patologies prèvies han superat el coronavirus

L'Anna reconeix que han estat uns dies molt durs perquè, a banda de patir el virus, ella i la seva tia van haver de cuidar els avis a casa durant deu dies.

Anna Perianes
L’Anna Perianes, la mare, els avis de 90 anys i la tia amb patologies prèvies han superat el coronavirus

00:00



L’Anna Perianes, la seva mare, els seus avis de 90 anys i la seva tia amb patologies prèvies han superat el coronavirus. La primera en infectar-se va ser la mare, que és Margarita Rodríguez, coordinadora del Casal Municipal de la Gent Gran; per sort, no tenen constància que infectés cap usuari del casal.

Sí que va infectar, però, bona part de la seva família. L’Anna explica que han estat uns dies molt complicats, especialment perquè van patir el virus en l’inici de la pandèmia a Catalunya, quan la informació encara era escassa i els protocols incerts.

A banda de patir el virus, l’Anna i la seva tia van haver de cuidar els avis a casa durant deu dies. Explica l’Anna que les autoritats sanitàries els indicaven que intentessin quedar-se a casa perquè els hospitals estaven col·lapsats; al final, però, van haver de portar-los perquè el seu estat no millorava.

També va haver d’ingressar la tieta i, per sort, tots tres se n’han sortit bé. En aquest sentit, l’Anna envia un missatge optimista a la població i demana que es confiï en la medicina. I afegeix que no cal tenir por perquè la majoria de casos, com el seu, són lleus. Tot i així, cal tenir molt respecte i prendre totes les mesures de seguretat necessàries per evitar contagiar a les persones de risc.

L’Anna ha volgut agrair l’ajuda d’un company de feina, el doctor Marco Bolognari, que la va assessorar en tot el procés. Ara toca acabar de recuperar-se i preparar-se per al que vindrà. L’Anna Perianes és fisioterapeuta i el seu sector és un dels més afectats per la crisi del coronavirus, ja que el risc de contagi amb els pacients és molt elevat i no saben quan podran tornar a treballar amb normalitat.

La Fundació «La Caixa» subvenciona amb un milió d’euros la investigació mèdica de l’equip de la doctora lloretenca Cristina Fornaguera

El projecte busca elaborar un tractament per la malaltia de Lafora, actualment sense cura.

Lloret de Mar registra 159 donacions de sang en tres jornades

Les campanyes també han permés recaptar 14 donacions de plasma i incorporar 17 persones que han donat sang per primera vegada.
00:00:38

Detinguts dos del delinqüents més actius a Lloret, amb nombrosos antecedents

Un dels detinguts va arrencar una cadena d’or a una dona gran i l’altre acumulava 16 antecedents policials i tenia una ordre d’expulsió.

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva impulsa una enquesta per conèixer els temes que la ciutadania vol tractar al CAP

El qüestionari es pot respondre online i és anònim. Es proposen temes com l'alimentació, l'activitat física, la salut mental o les addiccions, entre d'altres.