Les Alegries està de celebració aquest diumenge, perquè el veïnat organitza la seva Festa Major particular. Una diada plena d’activitats obertes a tots els lloretencs.
La jornada començarà a les onze del matí amb una missa i, tot seguit, hi haurà sardanes, activitats infantils i àpats populars. I el més destacat, es batejaran diversos nens i es farà el que s’anomena una bataiada, que Montse Xirgu –veïna de les Alegries- recorda que la tradició consisteix en llançar regals des del campanar. En aquesta ocasió, els padrins de tots els nadons que es bategin aquest diumenge a les Alegries repartiran caramels per a tothom.
La jornada compta amb activitats al llarg de tot el dia. I és que l’associació de veïns fins i tot munta taules i cadires perquè tothom es pugui quedar a dinar; tot i que cadascú s’ha de portar el seu menjar. Segons Montse Xirgu, aquesta festa sol aplegar cada any al voltant de 700 persones al paratge i és la principal celebració que es fa a les Alegries.
Qui vulgui pujar a les Alegries aquest diumenge per la Festa Major, ha de saber que hi haurà un servei d’autocar gratuït, que sortirà de Lloret a dos quarts d'onze i a dos quarts de cinc de la tarda i que tornarà cap al centre a les dues i a les nou del vespre.
