Mentre ahir diumenge alguns es banyaven a la platja de Lloret, l'ermita de les Alegries també estava de celebració. Un any més, el veïnat va organitzar la Festa del Traginer.
El més destacat va ser la representació de la llegenda, que aquest any va anar a càrrec dels lloretencs Joan Romà Ortiz, Paco Moreno i Pep Alsina. Van voler explicar la història de manera amena i amb tocs d'humor. Una versió que va tenir una bona acollida entre els assistents.
Una membre de l'associació de les Alegries, Montse Xirgu, assegura que molta gent és fidel a les festes que s'organitzen en aquest paratge “únic” de Lloret.
La principal novetat de la festa va ser la presentació d'un nou gegantó de la colla de Lloret. El vicepresident de l'entitat, Àlex Lechuga, explica que representa “la torre de les Alegries, amb una campana a dins. Si els nens la cuiden, ens uns mesos li sortirà ulls i boca”.
És el segon gegantó de la colla i, de moment, consideren que ja en tenen suficients. Ara treballaran per restaurar alguns capgrossos que estan malmesos. La colla gegantera, que ja compta amb una cinquantena de membres, va demostrar que és una entitat de Lloret força activa.
La propera activitat que s'organitzi a l'ermita de les Alegries serà la Festa de les Flors del mes de maig.
