Puerto de la Cruz és un destí turístic situat a l'illa de Tenerife, que presenta moltes similituds amb Lloret de Mar i la comarca de la Selva. A més, es troba immers en un pla de reconversió com a destinació madura.
Per tots aquests motius, el consell comarcal i representants de Lloret van visitar fa uns dies Puerto de la Cruz. La finalitat: conèixer el pla de reconversió al detall, així com realitzar visites tècniques en el territori i conèixer les empreses que operen a l'illa de Tenerife, dedicades al turisme. L'estada va permetre veure de prop l'anomenat pla Nosolocamas, dedicat a la renovació hotelera.
El gerent de Lloret Turisme, Maurici Carbó, explica que Puerto de la Cruz i el seu entorn comparteixen, amb la comarca de la Selva, “característiques similars, amb una destinació turística important a la costa, com Lloret, i un interior molt ric en patrimoni i una gran oferta d’activitats, però que potser no està prou cohesionat”, argumenta.
Això van poder comprovar els representants de la comarca, en la visita realitzada a Tenerife entre el 20 i 22 de novembre. Va ser fa uns dies, en què es va constatar que el pla de reconversió de Puerto de la Cruz compta amb la implicació de diverses administracions.
En aquest sentit, des de Lloret fa un parell d'anys que es busca finançament per a poder posar al dia la Costa Brava Sud. La finalitat: donar un impuls a infrastructures del territori i àmbits com els següents: “façana marítima, la riera, el nucli antic, la rehabilitació de la planta hotelera… molts projectes que es podrien accelerar”.
En l'àmbit estatal, en els darrers anys s'han posat en marxa quatre plans de reconversió turística per a destinacions madures. Han estat a la Costa del Sol, Illes Balears, Gran Canaria i Tenerife. Com diem, Lloret fa dos anys que treballa amb el suport de la Generalitat per rebre un d'aquests plans.
En el marc de la visita a Puerto de la Cruz, la destinació i la comarca de la Selva s'han compromès a seguir col·laborant per a compartir més experiències i poder intercanviar coneixements.
(Foto: un dels atractius turístics de la destinació costanera de Puerto de la Cruz, a Tenerife. Font: www.puertodelacruz.es)
Arxiu de so: Maurici Carbó, gerent de Lloret Turisme
