La temporada per als petits comerços de Lloret dependrà molt de com evolucioni la situació de pandèmia i de les restriccions que s’apliquin en els països dels mercats emissors de la destinació. Igual que la resta de sectors comercials de la vila, la crisi del coronavirus els ha afectat molt i la propera temporada seguirà marcada per això.
El gerent de l’Associació de Comerciants, Francesc Alsina, creu que serà primordial veure les possibilitats que tinguin els països d’origen dels turistes perquè, com més afluència de turisme, més bé anirà la temporada.
“Lloret és una destinació turística i no ens afectaran només les restriccions en l’àmbit provincial o estatal, sinó també en els nostres mercats emissors”
Francesc Alsina
Pel que fa a les restriccions aquí a casa, ara mateix el comerç té limitat l’aforament al 70%. Una mesura que, en un context d’absoluta normalitat, hauria afectat molt els establiments, però que en el marc actual té poques conseqüències. A més, la població està molt conscienciada sobre totes les mesures, com l’ús de mascareta.
“Són restriccions que ens poden arribar a afectar, però no estem tan afectats com altres sectors com la restauració, l’oci nocturn o els hotelers”
Francesc Alsina
Ara mateix, el comerç està en plena campanya de rebaixes, tot i que el gerent de l’associació ha insistit, com sempre, que és una campanya massa perllongada en el temps i, per tant, els seus efectes van esvaint-se amb el pas de les setmanes.