Puig de Castellet estarà obert al públic demà i diumenge, amb motiu del Cap de Setmana Ibèric, que celebra la dotzena edició amb la participació de la majoria de poblats ibèrics de Catalunya.
El poblat lloretenc es podrà visitar tant demà com diumenge d'onze del matí a sis de la tarda. A més, es faran tallers infantils i visites guiades demà a les dotze del migdia i a les cinc de la tarda i diumenge, a les cinc de la tarda. Els interessats no cal que s'apuntin prèviament i l'entrada és gratuïta.
Puig de Castellet és un dels tres poblats ibèrics que hi ha a Lloret, juntament amb el Turó Rodó i Montbarbat. El regidor de Cultura, Arseni Frigola, recorda que el més gros és el de Montbarbat, que encara no està excavat del tot. Pel que fa al Turó Rodó, segons el regidor ja és visitable, tot i que està tancat al públic perquè volen fer-hi algunes millores per “donar-li un altre atractiu perquè es pugui veure com vivien els íbers” i no només “les quatre parets que hi ha ara a nivell de fonaments”. Aquesta actuació, però, està aturada per la situació econòmica que vivim.
De moment, el públic pot visitar el poblat de Puig de Castellet que aquest cap de setmana estarà obert d'onze del matí a sis de la tarda.
Torna la Lliberada
D'altra banda, el departament de Cultura recupera aquest dissabte les visites guiades teatralitzades infantils per conèixer la història de la Lliberada, una lloretenca que en ple segle 19 va omplir moltes pàgines de diaris amb els seus escàndols ja que es creu que va ser l'única vídua d'un indià que es va tornar a casar. En aquest cas sí que cal fer reserva prèvia adreçant-se al Museu del Mar o bé trucant al telèfon 972 364 375. El preu és de 4 euros, excepte els menor
