L’Associació de Veïnes i Veïns de Lloret de Dalt organitza una visita guiada, aquest dissabte, a l’interior d’una mina d’aigua del Masnou. A més, també es visitarà el Centre d’Interpretació de les Mines d’Aigua d’aquesta població del Maresme. L’activitat s’emmarca dins de la commemoració del 70è aniversari de Lloret de Dalt i del centenari de la Mina Melitrons.
Recordem que, per commemorar els 100 anys de la mina, es vol posar en valor el seu llegat (que es va exposar fa unes setmanes en una conferència) i reivindicar-ne la recuperació, rehabilitació i museïtzació. De fet, el veïnat va presentar fa temps un projecte a l’Ajuntament en aquesta línia.
El president de l’entitat, Lluís Cruz, assenyala que aquell projecte, que assegura que per ara, malauradament, està desat en un calaix, està basat en la mina del Masnou. “Sabem què és el que tenim a Lloret de Dalt, en concret, i en general a Lloret, i anem a veure com és en un lloc on ja està en marxa allò que nosaltres voldríem i ens agradaria que es pogués posar en marxa a Lloret per posar en valor el nostre patrimoni”, ha explicat Cruz.
“Bona part del projecte que nosaltres vam presentar a l’Ajuntament està basat en l’experiència del Masnou”
Lluís Cruz
El representant del veïnat de Lloret de Dalt assegura que l’activitat agradarà a tot tipus de públic: “Serà una activitat molt interessant per a qui interessin els temes de caràcter cultural i patrimonial, però és una activitat adreçada a tot tipus de públic, fins i tot a famílies, perquè una de les coses que és interessant i que té un puntet, diguem, de gràcia és el fet de posar-se un casc d’espeleòleg, baixar unes escales i penetrar en el subsòl del terreny i entrar a la galeria d’una mina”.
“És una activitat adreçada a tot tipus de públic, interessats en patrimoni, però també a famílies”
Les persones interessades en participar d’aquesta visita guiada, han d’inscriure’s a través de la pàgina web de l’associació de veïnes i veïns de Lloret de Dalt. La sortida en autocar es farà des de l’aparcament del Teatre, aquest dissabte, a dos quarts de deu del matí.
