Lloret de Mar, seu d’una trobada d’unitats canines policials

La previsió és reunir 35 participants de tota Espanya, amb l'objectiu de rebre formació, un aspecte en què la unitat lloretenca n'és un referent.

Dues gosses de la Unitat Canina de la Policia Local de Lloret.
Jordi Sais
Lloret de Mar, seu d’una trobada d’unitats canines policials
00:00

Lloret de Mar serà a principis de febrer la seu d’una trobada amb unitats canines policials de tota Espanya. La jornada l’organitzen conjuntament la policia local i l’associació de guies canins de policies locals de l’estat.

És una convocatòria oberta a tots els cossos, amb la previsió de reunir 35 persones i els gossos corresponents. La formació, prevista el 3 de febrer, tindrà lloc a la comissaria i té com a objectiu formar unitats de K9.

gos unitat canina nens 1
L’escola Àngels Alemany de Lloret visita la unitat canina, mesos enrere.

El regidor de Seguretat, Jordi Sais, afegeix que “la policia de Lloret ja és un referent, a banda de tenir la unitat canina operativa, és formativa i per això s’ha escollir Lloret com a seu de la jornada”.

Les unitats de K9 són les que tenen gossos per detectar consum i venda de substàncies estupefaents, a més de patrullar per la via pública.

La gossa Nala, al 2016, quan va localitzar tres bosses de marihuana, amb un pes total de dos quilos.

En el cas de Lloret, actualment hi ha 3 gossos en actiu: Iron, Maya i Lluna. La voluntat és afegir-ne tres més enguany. Una de les gosses porta un ensinistrament avançat mentre que els altres dos són encara uns cadells, segons fonts del cos policial.

L’esmentada unitat fa més de 10 anys que funciona a Lloret i la valoració és molt positiva. Segons fonts municipals, bona part de les actuacions realitzades són conseqüència de l’efectivitat d’aquests animals.

Els sindicats policials recorren el decret que obliga la Policia Local a fer hores extres

El govern defensa que la mesura és excepcional per garantir la seguretat durant la temporada alta, mentre CSIF i SIP-FEPOL denuncien la falta de voluntat negociadora.

L’alcalde Lamelas obliga la Policia Local a fer hores extra durant la temporada d’estiu

A través d'un decret, els agents hauran de treballar fora de la seva jornada sempre que l'inspector en cap ho cregui convenient, fins al 31 d'agost.

Adrià Lamelas: «Als 18 agents cívics que teníem a la nit, n’hem incorporat 4 a la tarda»

L’objectiu és explicar les normatives de civisme i treballar perquè el turisme sigui respectuós amb els veïns i amb l’espai.

Risc molt alt d’incendis a Lloret de Mar, on està activat el nivell 3 del pla alfa

Des de Protecció Civil es demana màxima precaució a l'hora de fer activitats en zones boscoses i el compliment de totes les normes.