Lloret potencia l’Aplec de la Sardana amb una oferta de cap de setmana de cultura popular

Lloret de Mar acull aquest diumenge l'Aplec de la Sardana.  Una celebració que, per primera vegada, presenta una oferta d'allotjament per a passar el cap de setmana a la vila. Dues mil places d'allotjament, amb preus especials i en hotels de 3, 4, i 5 estrelles, es posen a disposició de seguidors i amants del […]

Lloret de Mar acull aquest diumenge l'Aplec de la Sardana.  Una celebració que, per primera vegada, presenta una oferta d'allotjament per a passar el cap de setmana a la vila. Dues mil places d'allotjament, amb preus especials i en hotels de 3, 4, i 5 estrelles, es posen a disposició de seguidors i amants del sardanisme.

 

L'altra novetat que va més enllà de la diada és un concert, el dia abans, dissabte, en el teatre. Tot plegat pretén atraure visitants de proximitat fins a la destinació en motiu d'aquesta festa de cultura popular. El regidor Arseni Frigola assenyala que el motiu és “per donar més contingut a l’aplec i perquè la gent que ens visita s’allotgi aquí”.

 

L'acte previ a l'Aplec de la Sardana comptarà amb la cobla Ciutat de Girona, que dedicarà tot el concert a sardanes marineres. Serà en el teatre i començarà a les 9 de la nit. Les entrades valen 6 euros i es poden comprar per internet, a taquilla o al Museu del Mar.

 

L'actuació donarà pas a l'Aplec de la Sardana, que tindrà lloc diumenge, al llarg de tot el dia, al paratge de Santa Cristina. Com marca la tradició, la diada homenatjarà un mestre i estrenarà una sardana. El mestre en qüestió és Xavier Forcada, a qui s’homenatja pel seu bagatge musical, la seva obra, i sobretot per ser un assidu a l'aplec lloretenc.

 

Tres cobles -la Ciutat de Girona, la Principal del Llobregat i la Flama de Farners- interpretaran les audicions de sardanes, al matí i tarda. L'Aplec comptarà amb un espectacle infantil, amb les puntaires de la vila, i el dinar popular que organitzarà -com és habitual- el Xino Xano. El tiquet val 10 euros.

 

S'espera que el temps acompanyi aquest cap de setmana, en què l'Aplec de la Sardana -que reuneix centenars de persones al paratge de Santa Cristina- arribarà a la 46a edició.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.