Lloret de Mar assoleix una fita en adherir-se a la Xarxa de Municipis per la Independència, segons la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC).
En el darrer ple municipal, es va aprovar una moció presentada per aquesta formació política per adherir-se a la Xarxa de Municipis per la Independència amb l’objectiu final de promoure un referèndum per decidir si seguir en la mateixa estructura d’estat o constituir un estat propi.
Per ERC i el seu portaveu, Jordi Orobitg, s’estan fent “uns passos endavant molt importants pel sentit de la identitat, el respecte a un mateix i als més elementals principis democràtics”. Sobre la possibilitat d’aconseguir la independència, Jordi Orobitg diu que “més aviat que tard” Catalunya serà independent.
Tot i aquesta afirmació, Orobitg creu que és el Parlament de Catalunya qui, amb una majoria decidida, ha de tirar endavant el projecte d’una consulta popular vinculant.
Pel que fa a la Xarxa de Municipis per la Independència, l’objectiu d’aquesta entitat és que les administracions públiques com els ajuntaments participin activament en l’organització de consultes populars per recollir a través d’un referèndum què pensa la societat respecte a la independència de Catalunya.
(Fotografia: els membres de l'Assemblea Nacional Catalana celebren l'acord de ple, just després de l'aprovació el passat 27 de febrer)
