110 gegants de 42 colles d'arreu de les comarques gironines seran aquest cap de setmana a Lloret, que es converteix en la Vila Gegantera d'aquest 2013. Divendres es donarà el tret de sortida amb una cercavila de la colla local per anunciar la trobada i un pregó que anirà a càrrec de la reconeguda il·lustradora Pilarín Bayès.
L'endemà dissabte es farà una cercavila només amb gegantons i capgrossos, des del passeig Manel Bernat fins a la plaça Pere Torrent, que es complementarà amb una cantada d'havaneres. I diumenge hi haurà la cercavila principal, on hi haurà totes les colles convidades. Una cercavila que comptarà amb dos recorreguts.
A més a més, durant tot el cap de setmana s'han organitzat moltes activitats variades, com jocs infantils o un concert del grup Reclam, que fa versions de música catalana. Les botigues mostraran fotografies de gegants d'arreu de Catalunya i al Puntet hi haurà una mostra dels millors dibuixos que han fet els alumnes de Lloret sobre Es Nais i Miss Ling.
Per poder convertir Lloret en Vila Gegantera, la colla lloretenca agraeix la col·laboració de molts veïns que s'han inscrit com a voluntaris.
