Lloret tindrà un nou camp de futbol amb el projecte «Cruyff Court», de la Fundació Johan Cruyff

Serà un espai que anirà més enllà de la pràctica esportiva, ja que l’objectiu de la iniciativa és la inclusió social d’infants i joves.

Crònica de l'acte i entrevista Ana García-Castany
Lloret tindrà un nou camp de futbol amb el projecte «Cruyff Court», de la Fundació Johan Cruyff
00:00

Lloret de Mar tindrà un nou camp de gespa artificial, a través del projecte “Cruyff Court”, de la Fundació Johan Cruyff. Aquest futur equipament esportiu, que també inclourà un camp de criquet i elements de work out, estarà ubicat a l’Avinguda de Vidreres, al costat de l’escola Pere Torrent.

Serà un espai que anirà més enllà de la pràctica esportiva, ja que l’objectiu de la iniciativa és la inclusió social d’infants i joves. Aquest dijous, l’Ajuntament i la Fundació Johan Cruyff han fet la signatura del conveni. Pati Roura, directora general de la Fundació explica que la intenció del projecte és cohesionar els joves i que aquests puguin gaudir d’un “entorn idoni” quan surtin de l’escola.

«És un projecte social en què volem que els joves creixin amb l’esport i que tinguin un entorn idoni quan surtin de l’escola».

Pati Roura

Entre les accions que es duran a terme, hi haurà la formació d’un grup de joves de Lloret, que aprendran a dinamitzar un espai esportiu i a organitzar esdeveniments. A més, el conveni recull que la Fundació organitzarà anualment un campionat de futbol pels nens i nenes de les escoles de la vila. Es tracta d’un torneig que comptarà amb diferents fases i en què els guanyadors podran enfrontar-se amb guanyadors d’altres comunitats i països.

Presentació del projecte, amb el plànol del nou equipament esportiu.

La Fundació privada Johan Cruyff assumirà la redacció, zonificació, demolició i obra nova de la instal·lació, amb un import màxim de 318.000 euros i un termini d’execució de 9 mesos. L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, ha valorat de manera molt positiva aquest projecte i destaca el «valor social» que aporta la pràctica esportiva.

«Remodelem aquest espai i el convertim en un projecte social, l’esport és un vehicle que ens ajuda a unificar».

Jaume Dulsat

La Fundació Johan Cruyff compta amb 275 camps de futbol, com el que hi haurà a Lloret, a més de 20 països diferents. En concret, a l’Estat espanyol n’hi ha 32, 25 dels quals es troben a Catalunya.

En aquest projecte també han col·laborat de manera activa les escoles del programa de l’Ajuntament dels Infants. Van proposar diverses alternatives i elements per incorporar en aquesta zona. Les propostes que es van recollir s’inclouran en futures reformes del parc infantil ubicat al costat del nou camp de futbol.

El Club Natació Lloret guanya dotze medalles en el Trofeu Sant Narcís de Promeses 2026

Va destacar l'actuació de Luka Ryazanov, guanyador de dues medalles d'or i escollit el millor nedador de la categoria 2015.

Emilly Den Otter (Karate Driss Academy), medalla de bronze en la Lliga Nacional de karate

Ho ha fet en el seu primer any en categoria cadet, després de proclamar-se, l'any passat, campiona d'Espanya.

Doble triomf de Daniela Guillén Daniela Guillén a l’última prova del Campionat d’Espanya de Motocròs

La lloretenca va guanyar les dues mànigues femenines, mentre que va aconseguir una bona novena posició a la masculina.

El Bàsquet Lloret es retroba amb la victòria a la pista del Collblanc (58-95)

Repassa quins han estat els resultats de lliga més destacats del cap de setmana.