Lluís Riera, del veïnat de les Alegries, obre la Festa Major amb un discurs emotiu

Un pregó emotiu. Així va ser el discurs que va fer divendres passat Lluís Riera i Garriga, com a tret de sortida a la Festa Major de Sant Romà. El pregoner va parlar com a representant del veïnat de les Alegries. Acompanyat de fotografies que il·lustraven la feina que ha fet l'associació en els últims […]

Un pregó emotiu. Així va ser el discurs que va fer divendres passat Lluís Riera i Garriga, com a tret de sortida a la Festa Major de Sant Romà.

El pregoner va parlar com a representant del veïnat de les Alegries. Acompanyat de fotografies que il·lustraven la feina que ha fet l'associació en els últims anys per donar vida a l'ermita i el paratge lloretencs, va destacar que les Alegries s'ha “reactivat” entre tots, grans com petits. “A les primeres festes, els més petits venien poc, però ara hi són i encomanen aquesta energia a pares, escola i entitats esportives, qui sap si algun d’aquests infants serà guardià del paratge”, va dir Lluís Riera.

Va insistir en què el pregó no el feia a títol personal, sinó en representació de tot el veïnat de les Alegries. “Vaig dir que sí perquè s’ha treballat molt”, reconeix.

Abans del pregó de Festa Major, l'alcalde va fer una petita presentació de Lluís Riera. Romà Codina va destacar que és “un cul inquiet, no pot estar sense fer res, és una persona molt activa amb el caire positiu d’aplegar gent per fer coses”.

L'alcalde va assenyalar que Lluís Riera ha format part de grups de joves de l'església parroquial, del club de rem de l'Ajuntament i del cineclub Lloret, i que va crear l'esplai Cap-i-Cua. A més, també va recordar una experiència conjunta, com a jugadors d'handbol. “Era tan fàcil passar-li la pilota, jugava al mig de la defensa, només l’havies de tirar amunt i l’agafava, i sempre era una garantia ja que era gol o penal”, va rememorar Codina.

L'alcalde també va explicar que els orígens de Lluís Riera estan a Lloret i Barcelona, tot i que ell es va establir a la vila després de fer el servei militar.

El pregó va donar pas, divendres passat, a la Festa Major de Sant Romà. Compta amb una quarantena d'actes i s'allarga fins el 19 de novembre.

(Foto: Lluís Riera, al centre de la imatge, aplaudit per Romà Codina, després del pregó de la Festa Major de Sant Romà 2013, a la sala de plens de l'Ajuntament)

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.