Concert amb joves promeses de la música d'orquestra dissabte a Lloret de Mar. Actua L'Orquestra Jove de la Selva, un projecte que ara integren uns 90 estudiants de música de la comarca de la Selva dividits en quatre seccions diferents: corda, vent, guitarres i un grup que tot just s'acaba d'iniciar en el món de la música.
A Lloret vénen dues seccions, la de corda, que oferirà una primera part del concert amb un repertori clàssic, i la de vent, que actuarà a la segona part amb un repertori més modern. Segons ha avançat la seva directora, Dolors Vidal, l'actuació es tancarà amb un repertori conjunt de les dues seccions, fet que permetrà unir a l'escenari una seixante de joves músics.
Vidal ha explicat que La Fundació Orquestra Jove de la Selva és un projecte que va néixer ara fa dotze anys a iniciativa del Consell Comarcal de la Selva i amb el suport de les escoles de música i els ajuntaments de la comarca, amb la finalitat d'establir una organització que treballés en la formació orquestral dels estudiants de música. “Ens trobàvem que a la comarca de la Selva teníem moltes escoles de música, però cap podia muntar una orquestra simfònica per ella mateixa i des del Consell Comarcal es va decidir reunir tots els alumnes que tinguessin més nivell per fer possible aquesta orquestra”, ha explicat Vidal, que afegeix que estan “encantats”, “perquè l’orquestra va començar amb una sola secció on es barrejaven vent i corda i ara hi ha les quatre seccions”.
Els joves músics de la comarca tenen la oportunitat de formar-se en aquest espai fins que se'ls considera professionals o semiprofessionals, per després fer el vol en d'altres àmbits. Tot i ser estudiants, però, Vidal ha assegurat que dissabte a Lloret hi haurà nivell: “Crec que el públic veurà que hi ha molt nivell i que els músics gaudeixen molt tocant, s’ho passen molt bé”.
Però les actuacions no són l’únic projecte que tenen els joves músics. Sense anar més lluny, d’aquí a deu dies la majoria del grup anirà a Lituània a fer un intercanvi”. La cita a Lloret és dissabte en el teatre municipal a les nou de la nit. L'entrada és gratuïta, però cal recollir-les de forma prèvia en el Museu del Mar.
