Aquest cap de setmana comencen les activitats de Sant Romà i el que no falla cap any són el concert i el ball de Festa Major, que aniran a càrrec de l’Orquestra Selvatana.
Les dues activitats seran aquest dissabte a l’Hotel Evenia. El concert serà a dos quarts de nou del vespre mentre que el ball es farà en acabar, a partir de les onze de la nit. L’entrada és gratuïta i les dues propostes són pensades per a totes les edats.
Segons Josep Farràs, representant de l’orquestra Selvatana, el d’aquest any serà un concert molt dinàmic, amb uns vestuaris molt bonics i una part dedicada a Ull de Gom i a ABBA.
«Tenim per norma que cada any estrenem concert nou perquè no hagin de veure mai el concert de l’any passat, el vam estrenar el mes de juliol i és tot nou del que vau veure aquí a Lloret l’any passat».
Josep Farràs
L’Orquestra Selvatana, de Cassà de la Selva compta amb més de cent anys de trajectòria i ha estat guardonada amb una Creu de Sant Jordi i dos premis Arc a millor gira d’orquestra.
«El 13 d’octubre vam complir cent tretze anys i cada any fem una mitjana de 120 i 130 festes majors, imagina’t si hem voltat per llocs».
Josep Farràs
Farràs assegura que si volem mantenir les tradicions, cal que conservem el concert i el ball en tota Festa Major.
«De cobles i orquestres n’hi ha molt poques i són totes a Catalunya. Les festes majors de Catalunya són molt diferents de les d’arreu; el concert és sagrat i el ball és una cosa que no pot faltar».
Josep Farràs
Les dues activitats es faran aquest dissabte al vespre. Primer hi haurà el concert, a dos quarts de nou, i tot seguit el ball, a partir de les onze de la nit. Com dèiem, l’entrada és totalment gratuïta.
